III.30. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar
November 4, 2019III.32. Managementul asigurării calității – premisă a asigurării unor servicii educaționale eficiente
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice -coordonatori de proiecte şi programe din județul Vâlcea
Justificare: Dezvoltarea și exersarea competențelor de proiectare, planificare, implementare și evaluare a activităților extracurriculare, precum și de management al parteneriatelor și relațiilor elev-profesor/familie-școală se constituie într-o necesitate în contextul actual al organizării activităților extrașcolare.
Durata 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Palatul Copiilor Râmnicu Vâlcea, ISJ Vâlcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de a comunica eficient în context nonformal;
- Utilizarea eficientă a instrumentelor digitale în proiectarea/ implementarea/ evaluarea/ promovarea activităților extrașcolare.
- Dezvoltarea abilităților necesare desfășurării parteneriatelor educaționale.
Planificarea pe module tematice– timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Competențe necesare cadrelor didactice pentru exersarea rolurilor specifice contextului educației extracurriculare |
4 h |
2. |
Proiectarea activităților de învățare în context nonformal / extracurricular; |
6h |
3. |
Aplicații Google în activitățile extrașcolare |
6h |
4. |
Parteneriate pentru creșterea impactului programelor extracurriculare și nonformale. Implicarea tinerilor, prin structuri de reprezentare a elevilor, în activități extrașcolare; |
6h |
5. |
Evaluare |
2h |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (4 h) |
8 – 10 |
Dezvoltare personală a cadrelor didactice pentru exersarea rolurilor specifice contextului educației nonformale |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
II (6 h) |
8 – 12 |
Proiectarea activităților de învățare în context nonformal / extracurricular; |
Curs |
12 – 14 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 12 |
Aplicații Google în activitățile extrașcolare |
Curs |
12 – 14 |
Aplicaţii |
||
IV (6h) |
8 – 12 |
Parteneriate pentru creșterea impactului programelor extracurriculare și nonformale. Implicarea tinerilor, prin structuri de reprezentare a elevilor, în activități extrașcolare; |
Curs |
12 – 14 |
Aplicaţii |
||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare |
Evaluare portofoliu |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluarefinală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE – Proiect de activitate extracurriculară |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– prof. Trăistaru Gabriela, geografie, grad didactic I, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciochină Ana Luisa, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Împăratu Lăcrămioara, Limba Engleză , inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului – Șandru Valeria – profesor metodist CCD