III.34. Optimizarea procesului de scriere a proiectelor de mobilitate si parteneriat strategic
October 24, 2018III.36. Practici inovative în predarea limbii române
October 24, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul profesional și tehnic, având gradul didactic I, din județul Vâlcea
Justificare: Stimularea capacităţilor pedagogice şi sociale de proiectare, realizare, dezvoltare şi finalizare a activităţilor specifice procesului de învăţământ (lecţii, cursuri, seminarii, lucrări practice, ore de dirigenţie; activităţi extraşcolare/cu: elevii, cadrele didactice, părinţii, alţi reprezentanţi ai comunităţii educative; activităţi: manageriale, metodice, de asistenţă psihopedagogică şi socială, de orientare şcolară şi profesională, de consiliere etc.), în condiţii optime, corespunzător contextului intern şi extern existent, pe termen scurt, mediu şi lung.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Pleșoianu Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Realizarea unor inspecții curente si speciale cu un grad ridicat de profesionalism
Folosirea limbajului specific disciplinei
Întocmirea unor rapoarte scrise corecte, realiste in concordanta cu nevoile actuale;
Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ |
5 |
2. |
Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale |
5 |
3. |
Profesorul metodist și inspecția școlară |
5 |
4. |
Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional |
5 |
- Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ Întocmirea raport scris definitivat (modele) |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (6 h) |
8 – 10 |
Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale Întocmirea raport scris gradul II (modele) |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Profesorul metodist și inspecția școlară Întocmirea raport scris gradul I (modele) Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional Definitivarea rapoartelor scrise pentru definitivat, gradul I şi II |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (4h) |
9 – 11 |
Portofoliu de evaluare |
Evaluare |
Modalități de evaluare:
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE proiect didactic, proiectare unități de învățare |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– Ciobanu Dumitru, electromecanica grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Manea Luminița, electrotehnică grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului: profesor metodist Diaconu Maria Aurelia