III.37. Multiculturalism, între teorie și realitate socială
November 4, 2019III.39. Optimizarea procesului de scriere a proiectelor de mobilitate si parteneriat strategic
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar
Justificarea ofertei: Cursul de faţă îşi propune să analizeze impactul pe care îl are mass-media (în special televiziunea si internetul ) asupra tinerilor.De asemenea , cadrele didactice sunt pregătite să intervină corect in relatia elev-orice fel de media, sau intre mass media-scoala-familie. Aportul pe care îl aduce mass media în ceea ce priveşte dezvoltarea tinerilor este unul semnificativ, dacî nu cumva unul determinant uneori.La finalul cursului cadrul didactic trebuie să ,,manuiască,, instrumentele media în folosul educaţiei eficiente şi să pregateasca tanărul să răspundă nevoilor societăţii.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Nr. 4. Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului
Competenţe vizate
1.descrierea și explicarea corectã a termenilor si a funcţiilor mass media, exemplificarea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate;
2. utilizarea strategiilor adecvate de evaluare/autoevaluare individualã și de grup, precum a strategiilor de interevaluare, care sã valorifice influențele educative pozitive;
3. planificarea conținuturilor psihopedagogice, prin valorificarea strategiilor optime în vederea formãrii deprindelor folosind instrumente mass media;
4. interpretarea provocãrilor specifice școlii contemporane și reformei învãțãmântului românesc in contextual folosirii noilor media în activitatea didactică.
Planificarea modulelor tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr.ore |
1. |
Mass – media în societate |
5 |
2. |
Mass media, factor educativ |
5 |
3. |
Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană |
5 |
4. |
Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor |
6 |
5. |
Evaluare finala |
3 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I |
8 – 13 |
1. Mass – media în societate |
Teorie + aplicații |
II |
8 – 13 |
2. Mass media, factor educativ |
Teorie + aplicații |
III |
8 – 13 |
3. Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană |
Teorie + aplicații + evaluare |
IV |
8 – 14 |
4. Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor |
Teorie + aplicații |
V |
9 – 12 |
Evaluare finala |
evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
|
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Realizarea unui proiect extraşcolar corespunzător nivelului la care predă cursantul. |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Vlăsceanu Lorena Erika, profesor pentru învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului: profesor metodist Pleșea Adina Cristina