III.3. Dezvoltarea competenţelor didactice de evaluare a învățării prin examene naționale, la disciplinele din programele de examene naționale
October 26, 2016III.5. Definitivatul în învățământul gimnazial – treaptă în cariera didactică
October 26, 20161.Criterii curriculare
Publicul țintă :-profesori pentru învățământ primar
Justificarea ofertei:
Definitivarea în învăţământ reprezintă un prim pas în dezvoltarea carierei didactice, un pas de confirmare a trecerii de la planul cunoaşterii şi înţelegerii la planul aplicabilităţii, la planul dezvoltării de competenţe specifice profesiei didactice. Pentru tinerii debutanţi, promovarea examenului de definitivat este punctul de plecare în construirea viitoarei cariere profesionale, de aceea este necesară informarea corectă, consilierea şi sprijinirea lor în vederea obţinerii unor rezultate foarte bune la acest examen.
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Procesul de învãţãmant – sistem și funcționalitate
2. Finalitãţile educaţiei. Ideal, scopuri, obiective
3. Învãțarea școlarã. Orientãri contemporane în teoria si practica învãţãrii la școlarul mic
4. Predarea. Orientãri contemporane în teoria și practica predãrii
5. Evaluarea în procesul de învãţãmânt
6. Evaluare
Competențe vizate:
1.1. descrierea și explicarea corectã a ideilor, proceselor și fenomenelor educaționale;
1.2. utilizarea adecvatã a cunoștințelor de pedagogie școlarã și a elementelor de psihologie a educației, în contexte variate;
2.1. exemplificarea conceptelor, prin proiectarea conținuturilor instructiv-educative, în acord cu prevederile metodice și curriculare în vigoare, dar și cu particularitãțile psiho – individuale și de vârstã ale școlarului mic;
2.2. manifestarea unei conduite metodologice flexibile și inovative pe plan professional.
Activităţi: Module tematice, ateliere de lucru, evaluări curente ale modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii profesorilor debutanți în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Procesul de învãțãmant – sistem și funcționalitate
|
4 |
1 |
3 |
– |
2. Finalitãțile educației. Ideal, scopuri, obiective
|
4 |
1 |
3 |
– |
3. Învãțarea școlarã. Orientãri contemporane în teoria si practica învãțãrii la școlarul mic
|
4 |
1 |
3 |
– |
4. Predarea. Orientãri contemporane în teoria și practica predãrii
|
4 |
1 |
3 |
– |
5.Evaluarea în procesul de învăţământ
|
6 |
1 |
4 |
1 |
6.Evaluare |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
5 |
16 |
3 |
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
1 |
Procesul de învãțãmant – sistem și funcționalitate
|
Prof. Săraru Elena
Prof.Diaconescu Cristina |
curs |
1 |
Finalitãțile educaþiei. Ideal, scopuri, obiective |
||
Activităţi practice |
6 |
Taxonomia finalităților educaționale Operaționalizarea obiectivelor operaționale |
||
II |
curs |
1 |
Învãțarea școlarã. Orientãri contemporane în teoria si practica învãțãrii la școlarul mic
|
|
curs |
1 |
Predarea. Orientãri contemporane în teoria și practica predãrii
|
||
Activităţi practice |
6 |
Forme / tipuri ale învățării Modalități de construire a unor activități de învățare |
||
III |
Curs |
2 |
Evaluarea în procesul de învățământ |
|
Activităţi practice |
4 |
Forme / tipuri de evaluare a rezultatelor și a progreselor școlare Modalități de construire a probelor de evaluare
|
||
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
2. Resurse umane
Prof.Săraru Elena , inspector şcolar de specialitate, formator național
Prof. Diaconescu Cristina, profesor metodist CCD