III.40. Perfecționarea profesorilor metodiști din învățământul tehnic și elemente de tehnologia informării și comunicării
November 4, 2019III.42. Strategii remediale privind abandonul școlar
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal
Justificare: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: CNI Matei Basarab Rm. Valcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală a specialităţii, de metodică şi psihopedagogie;
- să selecteze metode optime în vederea formării gândirii critice;
- să dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării adiacente reformei în cadrul educației (stabilirea curricum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc);
- să-şi formeze capacitatea de utilizare a metodelor moderne de predare a limbii şi literaturii române înţelegând necesitatea folosirii acestora;
- să selecteze metode de evaluare centrate deopotrivă asupra rezultatelor şi procesului învăţării;
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. Crt. |
Modul tematic |
Nr. ore |
|
Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii |
4 |
|
Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățarea limbii române |
3 |
|
Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii |
3 |
|
Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române |
3 |
|
Rolul exemplelor în predare-învăţare |
3 |
|
Metode şi instrumente evaluative |
3 |
|
Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului |
3 |
|
Evaluarea cursului |
2 |
|
Total |
24 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
|
I ( 6h) |
8.00 – 14.00 |
Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățarea limbii române |
Curs |
|
|
Aplicații |
|
||
Curs |
|
|||
Aplicații |
||||
II ( 8h) |
8.00 – 16.00 |
Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române Rolul exemplelor în predare-învăţare |
Curs |
|
|
||||
Aplicații |
||||
III ( 8h) |
8.00-16.00 |
Metode şi instrumente evaluative Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului |
Curs |
|
|
||||
Aplicații |
||||
IV ( 2h) |
9.00 – 11.00 |
Evaluarea cursului. |
Evaluare |
|
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa si implicare 8.00 – 13.00 |
|
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– prof. Preda Elena Gabriela, director, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Stanca Mariana Lelia, profesor limba romănă, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. dr. Cocău – Jitianu Carmen grad didactic I, profesor limba romănă, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria