III.42. Strategii didactice utilizate în programele de educare a adulţilor
October 24, 2018III.44. Strategii de prevenire a consumului de droguri
October 24, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice învățământ preuniversitar din județul Vâlcea
Justificare:
Un factor determinant în educația elevilor, alături de instrucția academică, este și cel care privește dezvoltarea emoțională. În timp ce programele școlare urmăresc formarea de competențe academice, respectiv acumularea de informații, dezvoltarea unor atitudini și promovarea unor valori, rămâne lăsată deoparte dezvoltarea emoțională a copiilor.
Există numeroase studii care confirmă că inteligența emoțională este cea care asigură de fapt o traiectorie pozitivă dezvoltării școlare și a carierei.
De aceea, propunem cadrelor didactice un curs în care vor aprofunda cunoștințe despre dezvoltarea emoțională, despre inteligența emoțională și inteligența socială în concordanță cu etapele de vârstă ale elevilor.
Instrumentele metodice, strategiile de formare și dezvoltare a competențelor în domeniu vor fi însușite prin exerciții și aplicații practice numeroase.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul de Silvicultură și Protecția Mediului / Școala gimnazială ,, Take Ionescu” Rm. Vâlcea, Liceul Gheorghe Surdu Brezoi
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Cunoașterea etapelor de dezvoltare a elevilor
Organizarea unui mediu de învățare interactiv în mediul școlar
Proiectarea de strategii didactice orientate spre dezvoltarea socială și emoțională a elevilor
Dezvoltarea capacității de construire a unei relații pozitive între cadrul didactic și elev
Planificarea pe module tematice– timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Teoria inteligențelor multiple |
8 ore |
2. |
Dezvoltarea psihosocială la vârsta 6-10 ani |
8 ore |
3. |
Dezvoltarea psihosocială la vârsta 10-15 ani |
6 ore |
4. |
Evaluare |
2 ore |
- Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Ziua 1 (8h) |
14 – 14.45 14.45 – 16.30 |
Teoria inteligențelor multiple
|
Teorie Aplicații |
16.30-17.15 17.15-18.30 |
Teoria atașamentului
|
Teorie Aplicații |
|
18.30-19 |
Evaluare modul |
||
Ziua 2 (8h) |
10– 14.00 14.00 – 16.00 |
Managementul emoțiilor
|
Teorie Aplicații |
16.00-17.00 17.00- 18.00 |
Strategii de coping emotional Dezvoltarea psihosocială la vârsta 6-10 ani |
Teorie Aplicații |
|
Ziua 3 (6h) |
14.00-16.00 |
Dezvoltarea psihosocială la vârsta 6-10 ani Dezvoltarea psihosocială la vârsta 10-15 ani
|
Teorie |
16.00-18.00 |
Aplicații |
||
18.00-20.00 |
Evaluare modul |
||
Ziua 4 (2h) |
9.00-11.00 |
Evaluare |
|
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
Interconectivitate, încadrarea în timp, interes și participare activă, completare fișe de activitate |
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE : Realizarea unui studiu de caz privind dezvoltarea emoțională și socială a unui elev/ unei clase. |
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
-Predișor Daniela, Consiliere psihologică și educațională, certificat ANPC formator,
-Mosor Ana Maria, Psihologie, certificat ANPC formator,
-Tomescu Elena, certificat ANPC formator,
2.2. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria