III.47. Strategii de promovare a succesului educațional
October 24, 2018III.49. Tehnologii de informare și comunicare în managenetul educațional
October 24, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea
Justificare:
Programul susține dezvoltarea unor competenţe profesionale în relaţiile cu publicul, dezvoltarea capacităţii de comunicare şi anticipative, profesionalizarea carierei didactice auxiliare .
Scop: Dezvoltarea competenţelor transversale ale cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive, în vederea îmbunătățirii practicilor didactice utilizate la clasă pentru prevenirea discriminării și exluziunii educaționale / sociale a copiilor / tinerilor aflați în situație de risc.
Educaţia incluzivă are ca scop adaptarea continuă a şcolii la cerinţele speciale de învăţare ale elevilor şi se realizează prin eliminarea barierelor în învăţare şi asigurarea participării tuturor celor vulnerabili la excludere şi marginalizare printr-o abordare strategică menită să faciliteze necesarul învăţării pentru toţi copiii.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului CCD Valcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- Descrierea direcţiilor şi tendinţelor reprezentative de evoluţie a educației incluzive
- Caracterizarea şi definirea tipologiei cerințelor educative speciale
- Elaborarea unui plan de intervenție persnalizat implementabil în context incluziv de învățare
- Utilizarea tehnicilor şi tehnologiilor informaţionale computerizate pentru eficientizarea demersului didactic și creșterea motivației elevilor pentru învățare
- Utilizarea metodelor specifice educației incluzive pentru diversificarea strategiilor de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor în procesul de învăţare – evaluare – autoevaluare
- Valorificarea influențelor educației incluzive în planul dezvoltării personale, al orientării şcolare şi profesionale, precum și al integrării socioprofesionale a elevilor
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr ore |
1. |
CADRUL CONCEPTUAL ȘI NORMATIV AL EDUCAȚIEI INCLUZIVE
|
6 ore |
2. |
ȘCOALA INCLUZIVĂ |
8 ore |
3. |
CLASA INCLUZIVĂ |
8 ore |
4. |
Evaluare finala |
2 ore |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (8h) |
8 – 16 |
1.EVOLUTIA CONCEPTIILOR IN ASCENSIUNEA EDUCATIEI INCLUSIVE
2. INTEGRAREA ELEVILOR CU CES IN INVATAMANTUL DE MASA 1: Tulburări ale limbajului citit-scris 2: Dificultățile de învățare |
Teorie + aplicații |
II (8h) |
8 – 16 |
2. INTEGRAREA ELEVILOR CU CES IN INVATAMANTUL DE MASA 3: ADHD 4: Autismul 3.INCLUZIUNEA SCOLARA A COPIILOR CU NEOI SPECIALE- PROVOCARE PENTRU SISTEMUL SCOLAR TRADITIONAL
2. Evaluarea psihologica complexa a copilului cu CES |
Teorie + aplicații |
III (6h) |
8 – 14 |
4.INTERVENŢIA ELEVILOR CU C.E.S. ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL DE MASĂ 1. Mecanismele de colaborare intersectorială 2. Sensibilizarea opiniei publice cu privire la educația incluzivă |
Teorie + aplicații + evaluare
|
IV (2h) |
9-11 |
Evaluare finala |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Elaborarea unui plan de intervenție persnalizat implementabil în context incluziv de învățare |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
prof. Şandru Valeria, metodist, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
prof.dr. Dicu Sevastia Lizuca, pedagogie, gradul II, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Pleșea Cristina