III.48. Strategii de prevenire a consumului de droguri
November 4, 2019III.50. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor
November 4, 20191. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: În contextul necesităţii optimizării instruirii, strategiile didactice interactive reprezintă „instrumentele” ce pot fi valorificate de către profesorii din învăţământul preuniversitar pentru a asigura eficienţa procesului educaţional.
Durata cursului: 24 ore.
Locul de desfășurare a programului: Liceul Gheorghe Surdu Brezoi, CN Gib Mihăescu Drăgășani, CN Mircea cel Bătrân
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
– Asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare
– Aplicareametodelor moderne în practica şcolară pe baza cunoaşterii obiectivelor propuse;
– Capacitatea de a elabora metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Strategii didactice specifice de integrare |
4 |
2. |
Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare |
3 |
3. |
Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme |
3 |
4. |
Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice |
3 |
5. |
Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative |
3 |
6. |
Mijloace de învățământ adaptate cerințelor comunității |
3 |
7. |
Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare |
3 |
8 |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (6h) |
8 – 10 |
Strategii didactice moderne
|
Curs Aplicaţii |
10.15- 12.15 |
Strategii didactice moderne
|
Aplicaţii |
|
12.30 – 14.00 |
Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare |
Curs Aplicaţii |
|
II (6 h)
|
8 – 10 |
Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme |
Curs Aplicaţii |
10.15- 12.15
|
Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme. |
Aplicaţii |
|
12.30-14.00 |
Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice |
Curs |
|
Aplicații |
|||
III (6h) |
8-10 |
Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critic Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
Curs Aplicații |
10.15- 12.15 |
Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
||
12.30-14.00 |
Mijloace de învățământ |
||
IV (4 h) |
8-10 |
Mijloace de învățământ Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare |
Curs
Aplicații |
10.15- 12.00 |
Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare |
||
V(2 h) |
10- 12 |
EVALUARE |
Evaluare |
c. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video. |
Proiectarea unei unități de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie. |
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
-Prof. Samoilă Daniela Mihaela, istorie, inspector, gr. I, certifict ANPC formator
– prof. Șandru Valeria – profesor metodist CCD, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
-Prof. Purice Corina, istorie, gr. I, certificat ANPC formator
2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru