III.6 Comunicarea nonviolentă, tratarea și medierea conflictelor
November 4, 2019III.8. Cultura rromă între tradiție și contemporaneitate
November 4, 20191. Criterii curriculare:
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: existenţa ariei curriculare Consiliere şi orientare în planul de învăţământ; importanţa desfăşurării unei activităţi optime în cadrul orelor de dirigenţie pentru îndeplinirea rolului formativ al educaţiei de tip şcolar.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;
3. Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;
4. Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Comunicare şi abilităţi sociale |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Managementul informaţiilor şi învăţării |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Planificarea carierei |
2 (webinar sincron online) |
2 (webinar față în față) |
– |
|
Calitatea stilului de viaţă |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Autocunoaştere şi dezvoltare personală Comunicare şi abilităţi sociale |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Managementul informaţiilor şi învăţării |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Planificarea carierei |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Calitatea stilului de viaţă |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.
2. Proiect didactic/ fișa film tematic ”Clasa divizată”
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Banu Denise, consilier școlar, psihologie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
-Prof. Predișor Corina, prof. învățământ primar, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Aurelia