III.4. Consiliere si dezvoltare personală
November 15, 2023III.6. Didactica pentru învățământul primar
November 15, 20231.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: personal didactic de predare din învățământul preșcolar și antepreșcolar
Justificarea ofertei:
Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Cunoaşterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
– Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale;
– Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului şi asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
| 
 Module  | 
 Total ore  | 
 Teorie  | 
 Aplicaţii  | 
 Evaluare  | 
| 
 Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității.  | 
 2 (webinar sincron online)  | 
 1 (webinar față în față)  | 
 1(webinar față în față)  | 
 –  | 
| 
 Tema 2 Integrarea curriculară.  | 
 4 (online mixt)  | 
 2 (webinar față în față)  | 
 2 (teme offline)  | 
 –  | 
| 
 Tema 3 Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice  | 
 6 (online mixt)  | 
 2 (webinar față în față)  | 
 4 (teme offline)  | 
 –  | 
| 
 Tema 4 Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente.  | 
 2 (webinar sincron online)  | 
 
  | 
 2 (webinar față în față)  | 
 –  | 
| 
 Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)  | 
 8(online mixt)  | 
 2 (webinar față în față)  | 
 5 (teme offline)  | 
 1 (offline)  | 
| 
 Evaluare finala  | 
 2 (webinar sincron online)  | 
 –  | 
 –  | 
 2 (webinar față în față)  | 
| 
 Total  | 
 24  | 
 7  | 
 14  | 
 3  | 
e. Calendarul programului
| 
 Ziua  | 
 Interval orar  | 
 Tema  | 
 Tip activitate  | 
| 
 I (6h)  | 
 08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30  | 
 Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității.  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline)  | 
| 
 II (6h)  | 
 08.00- 10.00 10.15- 14.15  | 
 Tema 2 Integrarea curriculară. Tema 3 Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline)  | 
| 
 III (4h)  | 
 08.00-10.00 
 10.15 – 12.15 
  | 
 Tema 4 Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente.  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față) 
  | 
| 
 IV (6h)  | 
 8,00 – 14,00  | 
 Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)  | 
 Aplicații (teme offline)  | 
| 
 V (2h)  | 
 09.00– 11.00  | 
 Evaluare finala  | 
 Evaluare (webinar față în față)  | 
f. Modalități de evaluare
| 
 Evaluare pe parcurs teorie  | 
 Evaluare pe parcurs aplicaţii  | 
 Evaluare finală  | 
| 
 Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline.  | 
 Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.  | 
 Portofoliu individual.  | 
Structura portofoliului de evaluare: Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic specific prezentat în cadrul webinariilor sincron.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Tudor Mădălina Maria, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ileana Andreea, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD


