III.6.18. Elemente de didactică modernă a geografiei pentru debutul în cariera didactică
October 9, 2017III.6.20. Intervenții educaționale de suport pentru elevii/ copiii cu CES (dificultăți de învățare, ADHD și autism) integrați în școlile de masă
October 9, 20171. Criterii curriculare
Publicul – ţintă public: profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic
Justificarea ofertei:
– Continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maiștrilor instructori prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţele-gerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noțiunilor; această pregătire are ca impli-cație directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuni-versitar;
– Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecției, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiin-ţific şi metodic.
Durata: 24 ore
Curriculumul programului:
Scopul: abilitarea cadrelor didactice care predau discipline din IPT în proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice; conceperea, aplicarea si evaluarea de proiecte educaţionale ino-vative, destinate să contribuie la ameliorarea performanţelor învăţării elevilor.
Obiective:
Să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală, de metodică a specialităţii şi psihopedagogie;
Să adopte strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ.
Să selecteze metodele optime în vederea formării gândirii critice şi a deprinderilor practice.
Să-şi dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării măsurilor adiacente reformei din educaţie (stabilirea curriculum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc.)
S-şi reactualizeze cunoştinţele psiho-pedagogice şi să-şi dezvolte capacităţile de utilizare a metodelor moderne de educaţie.
Să aprofundeze şi să dezbată probleme prioritare din IPT
Activităţi:
folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice
Rezultate: perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică – 3 ore
2. Strategii didactice inovatoare – 3 ore
3. Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern – 3 ore
4. Mijloacele de învăţământ şi rolul lor – 3 ore
5. Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare– 3 ore
6. Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii – 3 ore
7. Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare – 2 ore
8. Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă – 2 ore
9. Evaluare – 2 ore
| 
 Ziua  | 
 Forma de activitate  | 
 Nr. ore  | 
 Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)  | 
 Formatori  | 
| 
 I  | 
 curs  | 
 2  | 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 Prof. Manea Luminița 
 
 
 
 
 
 Prof. Ciobanu Dumitru  | 
| 
 curs  | 
 2  | 
 Strategii didactice inovatoare  | 
||
| 
 Activităţi practice  | 
 2  | 
 Proiectarea didactică prin exemple  | 
||
| 
 II  | 
 curs  | 
 2  | 
 Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern  | 
|
| 
 curs  | 
 2  | 
 Mijloacele de învăţământ şi rolul lor  | 
||
| 
 Activităţi practice  | 
 2  | 
 Proiectarea didactică prin exemple (continuare)  | 
||
| 
 III  | 
 Curs  | 
 2  | 
 Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare  | 
|
| 
 Curs  | 
 2  | 
 Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii  | 
||
| 
 Activităţi practice  | 
 2  | 
 Proiectarea didactică prin exemple (continuare)  | 
||
| 
 IV 
 
  | 
 Curs  | 
 2  | 
 Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare  | 
|
| 
 Curs  | 
 2  | 
 Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă  | 
||
| 
 Evaluare  | 
 2  | 
 Portofoliu de evaluare  | 
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
Prof. Manea Luminița, ISJ Vâlcea
Prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD


