III.6.23. Noile media în dezvoltarea comportamentului tinerilor
October 9, 2017III.6.25. Educaţie financiară și antreprenorială
October 10, 20171. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar
Justificarea ofertei: Programul susține dezvoltarea unor competenţe profesionale în relaţiile cu publicul, dezvoltarea capacităţii de comunicare şi anticipative, profesionalizarea carierei didactice auxiliare .
Scop: Dezvoltarea competenţelor transversale ale cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive, în vederea îmbunătățirii practicilor didactice utilizate la clasă pentru prevenirea discriminării și exluziunii educaționale / sociale a copiilor / tinerilor aflați în situație de risc.
Educaţia incluzivă are ca scop adaptarea continuă a şcolii la cerinţele speciale de învăţare ale elevilor şi se realizează prin eliminarea barierelor în învăţare şi asigurarea participării tuturor celor vulnerabili la excludere şi marginalizare printr-o abordare strategică menită să faciliteze necesarul învăţării pentru toţi copiii.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Descrierea direcţiilor şi tendinţelor reprezentative de evoluţie a educației incluzive
 
– Caracterizarea şi definirea tipologiei cerințelor educative speciale
– Elaborarea unui plan de intervenție persnalizat implementabil în context incluziv de învățare
– Utilizarea tehnicilor şi tehnologiilor informaţionale computerizate pentru eficientizarea demersului didactic și creșterea motivației elevilor pentru învățare
– Utilizarea metodelor specifice educației incluzive pentru diversificarea strategiilor de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor în procesul de învăţare – evaluare – autoevaluare
– Valorificarea influențelor educației incluzive în planul dezvoltării personale, al orientării şcolare şi profesionale, precum și al integrării socioprofesionale a elevilor
b. Planificarea modulelor tematice
| 
 Module  | 
 Total ore  | 
 Teorie  | 
 Aplicaţii  | 
 Evaluare  | 
| 
 1. CADRUL CONCEPTUAL ȘI NORMATIV AL EDUCAȚIEI INCLUZIVE  | 
 6 ore  | 
 2  | 
 4  | 
 
  | 
| 
 2. ȘCOALA INCLUZIVĂ  | 
 7 ore  | 
 2  | 
 5  | 
 
  | 
| 
 3. CLASA INCLUZIVĂ  | 
 8 ore  | 
 2  | 
 6  | 
 
  | 
| 
 Evaluare finala  | 
 2 ore- 1 ora  | 
 
  | 
 
  | 
 3  | 
| 
 Total  | 
 24  | 
 6  | 
 15  | 
 3  | 
c. Calendarul programului
| 
 Ziua  | 
 Interval orar  | 
 Tema  | 
 Tip activitate  | 
 Formatori  | 
| 
 I  | 
 8 – 13  | 
 1.EVOLUTIA CONCEPTIILOR IN ASCENSIUNEA EDUCATIEI INCLUSIVE 
  | 
 Teorie + aplicații 
  | 
 
 
 prof. Şandru Valeria prof. Dicu Sevastia Lizuca 
 
 
 
 
 
 
  | 
| 
 II  | 
 8 – 13  | 
 2. INTEGRAREA ELEVILOR CU CES IN INVATAMANTUL DE MASA 1: Tulburări ale limbajului citit-scris 2: Dificultățile de învățare 3: ADHD 4: Autismul 
  | 
 Teorie + aplicații  | 
|
| 
 III  | 
 8 – 13  | 
 3.INCLUZIUNEA SCOLARA A COPIILOR CU NEOI SPECIALE- PROVOCARE PENTRU SISTEMUL SCOLAR TRADITIONAL 
 2. Evaluarea psihologica complexa a copilului cu CES  | 
 Teorie + aplicații + evaluare 
  | 
|
| 
 IV  | 
 8 – 15  | 
 4.INTERVENŢIA ELEVILOR CU C.E.S. ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL DE MASĂ 1. Mecanismele de colaborare intersectorială 2. Sensibilizarea opiniei publice cu privire la educația incluzivă  | 
 Teorie + aplicații  | 
|
| 
 V  | 
 9 – 11  | 
 Evaluare finala  | 
 evaluare  | 
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Fişa de evaluare a stagiilor Portofoliul final individual
| 
 Evaluare teorie  | 
 Evaluare aplicaţii  | 
 Evaluare finala  | 
| 
 Prezenţa si implicare  | 
  | 
 proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii)  | 
2. Resurse umane
Formatori
- prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD
 - prof.drd. Dicu Sevastia Lizuca, CSEI Băbeni
 


