III.6.23. Noile media în dezvoltarea comportamentului tinerilor
October 9, 2017III.6.25. Educaţie financiară și antreprenorială
October 10, 20171. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar
Justificarea ofertei: Programul susține dezvoltarea unor competenţe profesionale în relaţiile cu publicul, dezvoltarea capacităţii de comunicare şi anticipative, profesionalizarea carierei didactice auxiliare .
Scop: Dezvoltarea competenţelor transversale ale cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive, în vederea îmbunătățirii practicilor didactice utilizate la clasă pentru prevenirea discriminării și exluziunii educaționale / sociale a copiilor / tinerilor aflați în situație de risc.
Educaţia incluzivă are ca scop adaptarea continuă a şcolii la cerinţele speciale de învăţare ale elevilor şi se realizează prin eliminarea barierelor în învăţare şi asigurarea participării tuturor celor vulnerabili la excludere şi marginalizare printr-o abordare strategică menită să faciliteze necesarul învăţării pentru toţi copiii.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Descrierea direcţiilor şi tendinţelor reprezentative de evoluţie a educației incluzive
– Caracterizarea şi definirea tipologiei cerințelor educative speciale
– Elaborarea unui plan de intervenție persnalizat implementabil în context incluziv de învățare
– Utilizarea tehnicilor şi tehnologiilor informaţionale computerizate pentru eficientizarea demersului didactic și creșterea motivației elevilor pentru învățare
– Utilizarea metodelor specifice educației incluzive pentru diversificarea strategiilor de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor în procesul de învăţare – evaluare – autoevaluare
– Valorificarea influențelor educației incluzive în planul dezvoltării personale, al orientării şcolare şi profesionale, precum și al integrării socioprofesionale a elevilor
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. CADRUL CONCEPTUAL ȘI NORMATIV AL EDUCAȚIEI INCLUZIVE |
6 ore |
2 |
4 |
|
2. ȘCOALA INCLUZIVĂ |
7 ore |
2 |
5 |
|
3. CLASA INCLUZIVĂ |
8 ore |
2 |
6 |
|
Evaluare finala |
2 ore- 1 ora |
|
|
3 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8 – 13 |
1.EVOLUTIA CONCEPTIILOR IN ASCENSIUNEA EDUCATIEI INCLUSIVE
|
Teorie + aplicații
|
prof. Şandru Valeria prof. Dicu Sevastia Lizuca
|
II |
8 – 13 |
2. INTEGRAREA ELEVILOR CU CES IN INVATAMANTUL DE MASA 1: Tulburări ale limbajului citit-scris 2: Dificultățile de învățare 3: ADHD 4: Autismul
|
Teorie + aplicații |
|
III |
8 – 13 |
3.INCLUZIUNEA SCOLARA A COPIILOR CU NEOI SPECIALE- PROVOCARE PENTRU SISTEMUL SCOLAR TRADITIONAL
2. Evaluarea psihologica complexa a copilului cu CES |
Teorie + aplicații + evaluare
|
|
IV |
8 – 15 |
4.INTERVENŢIA ELEVILOR CU C.E.S. ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL DE MASĂ 1. Mecanismele de colaborare intersectorială 2. Sensibilizarea opiniei publice cu privire la educația incluzivă |
Teorie + aplicații |
|
V |
9 – 11 |
Evaluare finala |
evaluare |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Fişa de evaluare a stagiilor Portofoliul final individual
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
|
proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii) |
2. Resurse umane
Formatori
- prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD
- prof.drd. Dicu Sevastia Lizuca, CSEI Băbeni