III.6.33. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar
October 10, 2017III.6.35. Management prin obiective – competenţe necesare coordonatorilor de proiecte şi programe educative
October 10, 20171.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Familiarizarea cadrelor didactice cu cerințele pe care le presupune gestionare proiectelor, cu constrângerile pe care acestea le presupune și cu utilitatea lor pentru dezvoltarea unei organizații școlare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale : proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor din unitatea şcolară, proiectarea dezvoltării instituţionale;
– cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor materiale şi financiare;
– cunoaşterea modalităţii de elaborare şi implementare a proiectelor.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Noţiuni introductive |
2 h |
1 h |
1 h |
– |
2. Tipologia proiectelor educaţionale |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
3. Etape şi principii în realizarea proiectelor |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Elaborarea proiectului |
4 h |
2 h |
2 h |
– |
5. Metode şi tehnici de lucru specifice |
4 h |
2 h |
2 h |
– |
6. Exemple de bune practici |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Noţiuni introductive
2. Tipologia proiectelor educaţionale |
Curs |
Prof. Croitoru Elena Roxana
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
|
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Etape şi principii în realizarea proiectelor
4. Elaborarea proiectului |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Metode şi tehnici de lucru specifice
6. Exemple de bune practici |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
- Resurse umane:
Prof. Bică Andra, ISJ Vâlcea
Prof. Croitoru Elena Roxana, ISJ Vâlcea
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD