III.6.3. Abordarea integratoare a egalității de șanse
October 9, 2017III.6.5. Comunicarea – factor esențial în reușita școlară
October 9, 20171.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Cursul îşi propune explicarea şi exemplificarea tipurilor de variabile ale comunicarii cât şi precizarea importanţei cunoaşterii factorilor de care depinde comunicarea în scopul construirii unui mesaj eficient. Recunoaşterea şi clasificarea barierelor de comunicarece apar în procesul educaţional dar şi proiectarea unor metode de reducere a barierelor de comunicare educaţională va fi conţinuturi dezvoltate in vederea realizării unui model educaţional. Condiţiile de calitate ale unei comunicări strategice eficiente conduc la dezvoltarea aptitudinii de ascultare activă, ca factor de calitate a comunicării formative.
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Cunoaşterea şi înţelegerea variabilelor ce influenţează comunicarea
2.Investigarea condiţiilor de calitate ale unei comunicări strategice eficiente
3. Dezvoltarea abilităţilor de comunicare verbală, paraverbală şi nonverbală
4. Proiectarea, susţinerea şi evaluarea unui discurs
5. Rezolvarea de probleme practice ridicate de barierele de comunicare
b. Planificarea modulelor tematice
Modulul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Noi repere teoretice privind comunicarea |
6 |
1 |
4 |
– |
2. Bariere de comunicare didactica |
6 |
2 |
4 |
– |
3. Managementul comunicarii didactice |
6 |
2 |
4 |
1 |
4. Comunicarea profesională |
4 |
1 |
3 |
– |
5. Evaluare finala |
2 |
|
|
2 |
TOTAL |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8.00 – 14.00 |
1.Noi repere teoretice privind comunicarea |
Teorie + aplicații |
Prof. Preoteasa Ana Maria Prof. Gherghinoiu Mihaela |
II |
8.00 – 14.00 |
2. Bariere de comunicare didactică |
Teorie + aplicații |
|
III |
8.00 – 14.00 |
3. Condiţiile comunicării didactice eficiente |
Teorie + aplicații + evaluare |
|
IV |
8.00 – 13.00 |
4. Comunicarea strategica |
Teorie + aplicații |
|
V |
9.00 – 11.00 |
Evaluare finala La alegere o temă: Tema1 – Eficienţa comunicării didactice Tema2 – Rolul comunicării în procesul instructiv-educativ |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
– chestionare pentru cadrele didactice implicate;
– portofolii individuale ale cadrelor didactice