III.6.45. Responsabil formare continuă şi perfecţionare în unităţile şcolare
October 10, 2017III.6.47. Şcoala – partener al părinţilor în educarea copiilor
October 10, 20171. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: În contextul necesităţii optimizării instruirii, strategiile didactice interactive reprezintă „instrumentele” ce pot fi valorificate de către profesorii din învăţământul preuniversitar pentru a asigura eficienţa procesului educaţional.
Durata cursului: 24 ore.
Planificarea pe stagii/ module tematice:
| Modul tematic | Total ore | Teorie | Aplicaţii | Evaluare | 
| 1.Strategii didactice specifice de integrare | 4 | 1.5 | 2.5 | – | 
| 2.Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare | 3 | 1 | 2 | – | 
| 3. Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme | 3 | 1 | 2 | – | 
| 4. Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice | 3 | 1 | 2 | – | 
| 5. Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative 
 | 3 | 1 | 2 | – | 
| 6. Mijloace de învățământ adaptate cerințelor comunității 
 | 3 | 1 | 2 | – | 
| 5. Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare 
 | 3 | 1 | 2 | – | 
| Evaluare | 2 | – | – | 2 | 
| Total | 24 | 7.5 | 14.5 | – | 
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- Asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare
- Aplicarea metodelor moderne în practica şcolară pe baza cunoaşterii obiectivelor propuse;
- Crearea unor abilități de comunicare prin intermediul cărora profesorii ameliorează relațiile intragrupale;
- Capacitatea de a elabora metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului în scopul sporirii eficienţei lecţiei.
b. Calendarul programului:
| Ziua | Intervalul orar | Tema | Tip de activitate | Formatori | 
| I (6h) | 8 – 10 | Strategii didactice moderne 
 | Curs Aplicaţii | Prof. Samoilă Daniela Mihaela 
 
 Prof. Roșu Călina Roxana Laura 
 
 
 Prof. Șandru Valeria 
 
 
 
 | 
| 10.15- 12.15 | Strategii didactice moderne 
 | Aplicaţii | ||
| 12.30 – 14.30 | Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare | Curs Aplicaţii | ||
| 
 II (6 h) 
 
 
 | 8 – 10 | Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme | Curs Aplicaţii | |
| 10.15- 12.15 
 | Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme. | Aplicaţii | ||
| 12.30-14.30 | Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice | Evaluare | ||
| Curs | ||||
| III (6h) | 8-10 | Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critic Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative 
 | Evaluare | |
| 10.15- 12.15 | Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative 
 | |||
| 12.30-14.30 | Mijloace de învățământ | |||
| IV (4 h) | 8-10 | Mijloace de învățământ Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare | 
 | 
 | 
| 10.15- 12.15 | Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare | |||
| V(2 h) | 10- 12 | EVALUARE – Proiectaţi o unitate de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie | 
 | 
 | 
c. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
| Evaluare teorie | Evaluare aplicaţii | Evaluare finală | 
| Prezenţă şi implicare | Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video. | Proiectarea unei unități de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie. | 
2. Resurse umane
Prof. Samoilă Daniela Mihaela, CNI Matei Basarab Rm.Vâlcea
Prof. metodist Șandru Valeria, CCD
Prof. Roșu Călina Roxana Laura, ISJ


