III.5. COMUNICAREA EFICIENTĂ ÎN ECOSISTEMUL DIDACTIC
November 4, 2019III.7. Consiliere şi orientare
November 4, 20191.Criterii curriculare
Public ṭintǎ vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar din județul Vâlcea
Justificare
Şcoala nu este doar locul unde elevii primesc informaţii, ci, de asemenea, cel mai important spaţiu pentru socializarea tinerilor. Este locul unde se fac şi se desfac prietenii, locul unde indivizii învaţă să comunice eficient, să se întreacă cu alţii, colaborând în echipă sau aflându-se într-o permanentă competiţie cu ceilalţi. Tot şcoala este locul unde elevii vor avea de-a face cel mai probabil cu conflicte care le pot afecta maturizarea. Conflictul este o stare de tensiune creată într-o formă de interrelaţii sau în confruntarea de opinii diferite individuale. În cadrul grupului şcolar, conflictele pot să apară deoarece există lipsa de interes în timpul unei conversaţii, neclarificarea valorilor, certuri ce apar ca urmare a unei implicări excesive, nediscutarea problemei, dispreţ, invidie, lupta pentru locul de lider al grupului, centrarea pe câştigul personal, neînţelegerile privind metodele, scopurile, valorile, responsabilităţile, faptele, acţiunile şi urmările lor. Elementul comun tuturor acestor situaţii este o anumită ambiguitate care face dificilă orice relaţie normală, obişnuită între elevi. Abilitatea de a comunica presupune şi a rezolva conflictele de comunicare.
Durata : 24 ore
Locul de desfășurare a programului COLEGIUL ECONOMIC RM. VÂLCEA
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- Cunoaşterea şi înṭelegerea conceptelor cheie în procesul de comunicare;
- Explicarera şi interpretarea diferitelor mesaje de comunicare generate în spaṭiul de interacṭiune al clasei de elevi, între principalii actori – elev-cadru didactic;
- Aplicarea cunoştinṭelor dobândite în rezolvarea unor situaṭii – problemǎ, precum şi în analizarea posibilitǎṭilor personale de dezvoltare.
Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Comunicarea. Bariere în comunicare |
8 |
2. |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
8 |
3. |
Medierea conflictelor |
6 |
4. |
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Comunicarea. Bariere în comunicare |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Medierea conflictelor |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE – referat „Rolul comunicării prevenirea conflictelor” |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– Grama Aurelia, profesor fizică,formator certificat ANPC
– Ioana Lidia- Paula, profesor chimie, director adjunct, formator certificat ANPC
Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ): Pleșea Adina Cristina