III.6 Comunicarea nonviolentă, tratarea și medierea conflictelor
November 4, 2019III.8. Cultura rromă între tradiție și contemporaneitate
November 4, 20191. Criterii curriculare:
Public-ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi.
Justificarea ofertei: existenţa ariei curriculare Consiliere şi orientare în planul de învăţământ; importanţa desfăşurării unei activităţi optime în cadrul orelor de dirigenţie pentru îndeplinirea rolului formativ al educaţiei de tip şcolar.
Durata: 24 ore
Locul de desfǎşurare a programului: Colegiul Energetic Rm.Vâlcea, Școala Gimnazială ”I.Gh. Duca” Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;
- Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;
- Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor.
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
4. Planificarea carierei |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
5. Calitatea stilului de viaţă |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
Curs |
9 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 13 |
Evaluare |
||
II (5 h) |
8 – 9 |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
Curs |
9 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 13 |
Evaluare |
||
III (8 h) |
8 – 9 |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării 4. Planificarea carierei |
Curs |
9 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 13 |
Curs |
||
13 – 16 |
Aplicaţii |
||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Calitatea stilului de viaţă |
Curs |
9 – 12 |
Aplicaţii |
||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect didactic/ fișa film tematic ”Clasa divizată” |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.
|
2. Resurse umane:
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Banu Denise, consilier școlar, psihologie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
-Prof. Udrea Mihaela, prof. lb. română, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Aurelia