III.4. Comunicarea in medierea conflictelor
March 12, 2021III.11. Educaţie incluzivă în învăţământul preuniversitar
March 12, 20211.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Analizarea specificităţii şi particularităţilor activităţii de dirigenție în dezvoltarea carierei.
2. Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online
3. Aplicarea principiilor, metodelor şi tehnicilor de dezvoltare personală în orientarea în carieră.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
| Module | Total ore | Teorie | Aplicaţii | Evaluare | 
| Dirigintele – atribuții și responsabilități | 2 (webinar sincron online) | 1 (webinar față în față) | 1(webinar față în față) | – | 
| Cadrul legislativ al profesiei | 4 (online mixt) | 2 (webinar față în față) | 2 (teme offline) | – | 
| Organizarea activităţii de dirigenție | 6 (online mixt) | 2 (webinar față în față) | 4 (teme offline) | – | 
| Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție | 2 (webinar sincron online) | 
 | 2 (webinar față în față) | – | 
| Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online | 8(online mixt) | 2 (webinar față în față) | 5 (teme offline) | 1 (offline) | 
| Evaluare finala | 2 (webinar sincron online) | – | – | 2 (webinar față în față) | 
| Total | 24 | 7 | 14 | 3 | 
e. Calendarul programului
| Ziua | Interval orar | Tema | Tip activitate | 
| I (6h) | 08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 | Dirigintele – atribuții și responsabilități Cadrul legislativ al profesiei | Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) | 
| II (6h) | 08.00- 10.00 10.15- 14.15 | Organizarea activităţii de dirigenție | Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) | 
| III (4h) | 08.00-10.00 
 10.15 – 12.15 
 | Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție | Teorie + aplicații (webinar față în față) 
 | 
| IV (6h) | 8,00 – 14,00 | Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online | Aplicații (teme offline) | 
| V (2h) | 09.00– 11.00 | Evaluare finala | Evaluare (webinar față în față) | 
f. Modalități de evaluare
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală | 
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. 
 | 
Structura portofoliului de evaluare:
1. Plan de lecție personalizat (activitate online, webinar)
2. Fișa de activități pentru online (lectorate cu părinții, activități nonformale)
3. Avantajele comunicării online cu părinții și elevii – eseu.
2. Resurse umane
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
– prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia


