III.35. Utilizarea instrumentelor vizuale, de editare în mediul online
November 15, 2022IV.2. Managementul organizatiilor scolare
November 15, 2022
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
ABILITAREA CORPULUI DE PROFESORI METODISTI PENTRU INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR – 10 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic – cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Asigurarea calităţii activităţii profesorilor metodişti prin cunoasterea tehnicilor adecvate de evaluare a proiectării, organizării şi desfăşurării unui demers didactic eficient. Cadrele didactice cu experienţă au nevoie să-şi formeze competenţe de organizare, îndrumare şi control pentru buna desfăşurare a activităţilor ştiinţifico-metodice şi a inspecţiei şcolare |
· Durata (număr total de ore de formare) |
40 |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: -creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor. Obiective: – Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de inspecție şcolară la înalte standarde de calitate; – Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului de metodist al Inspectoratului Școlar Județean; – Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de metodist şcolar în contexte cu profil diferit; Competenţe vizate: Monitorizarea cadrelor didactice repartizate Stabilirea domeniilor de formare recomandate pentru cadrele didactice pe care le inspectează Consilierea cadrelor didactice în vederea inspecţiei Elaborarea raportului scris de inspecţie Asigurarea calităţii inspecţiei şcolare Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: I.Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 12,5 ore II.Managementul carierei didactice – 9,5 ore III.Profesorul metodist și inspecția școlară – 12,5 ore IV.Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional Marketing – 3,5 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare si de specialitate Atestat de formator. Operare PC: Word, Excel, PowerPoint |
· Coordonatorul programului |
*** |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
300 lei
|