IV.9. Dezvoltarea inteligenței emoționale pentru activitatea didactică
November 16, 2023Oferta 2023-2024
November 16, 2023
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
„Dezvoltarea de Abilități Socio-Emoționale” – curs avizat de Ministerul Educației prin Decizia CSA cu Nr. 1241/DGMRURS/31.05.2023; perioada de avizare —3 ani–10-12 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare, personal didactic auxiliar și personal didactic cu funcții de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Programul are rolul de a accentua necesitatea dezvoltării unui cadru educațional care include aspectele sociale și emoționale ale învățării, pe lângă componenta rațională evidentă și ontologică a procesului educațional. În acest sens, este adusă în atenție dezvoltarea laturii sociale, prin intermediul stabilirii și administrării relațiilor din cadrul grupului școlar, dar și a celei emoționale, prin cunoașterea propriilor trăiri și emoții și conștientizarea unei responsabilități emoționale care să aducă o stare de normalitate din acest punct de vedere în dezvoltarea armonioasă a personalității elevului. |
· Durata (număr total de ore de formare) |
30 de ore (12 ore în format sincron —fizic și 18 de ore în format asincron — individual pe platformă); |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Scopul programului este acela de a analiza și exersa dezvoltarea de abilități socio-emoționale în rândul elevilor în cadrul procesului educațional, prin studiul diverselor metode și tehnici specifice tematicii propuse. Obiective: ü Definirea abilităților de tip socio-emoțional; ü Stabilirea unui cadru teoretic fundamental al abilităților socio-emoționale în context educațional; ü Formularea de metode și tehnici de dezvoltare a abilităților socio-emoționale ale elevilor; ü Integrarea componentei socio-emoționale în procesul educațional. Competențe vizate: ü Formularea unui cadru teoretic necesar implementării dezvoltării de abilități socio-emoționale în rândul elevilor; ü Aplicarea de metode și tehnici de dezvoltare a abilităților socio-emoționale în context educațional; ü Stabilirea unui cadru integrat de dezvoltare a personalității elevilor în activitatea educațională; ü Identificarea modalităților optime de dezvoltare a abilităților socio-emoționale ale elevilor. Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul I. Abilitățile socio-emoționale – 2h Modulul II. Modalități de dezvoltare a abilităților socio-emoționale – 8h Modulul III. Integrarea abilităților socio-emoționale – 2h |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Activitatea de evaluare finală din cadrul programului se organizează și constă în analiza și evaluarea portofoliilor profesionale personale în cadrul comisiei de evaluare. Pentru evaluarea finală, personalul didactic care a finalizat și a promovat activitățile de formare aferente programului de formare continuă acreditat, elaborează și transmite comisiei de evaluare finală, prin intermediul tehnologiei și internetului – platformă, unități mobile de stocare, e-mail – un portofoliu profesional personal, realizat ca urmare a participării la programul de formare, portofoliile vor fi arhivate de către furnizorul programului de formare continuă acreditat. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare și de specialitate; Atestat de formator eliberat; Operare PC: Word Excel PowerPoint. |
· Coordonatorul programului |
Claudia TRUȘCĂ, Director PR +40 763 410 227 educatiaesteputere@aeep.ro |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 cursanți; |
· Costul programului/ al activității |
200 RON/ cursant |
Furnizor: Asociația ”Educația este putere” Slatina