IV.10. Marketing educational
November 15, 2022IV.12. Dezvoltarea competențelor digitale transdisciplinare pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar
November 15, 2022
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
Dezvoltarea competentelor in vederea asigurarii unui mentorat de calitate in invatamantul preunversitar – 60 ore, 15 CTP. Acreditat cu OMEC nr. 4925/10.08.2020 – 11.08.2024 |
· Public-țintă vizat |
personal didactic – cadre didactice din învăţământul preuniversitar Studii superioare |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Formarea iniţială a cadrelor didactice nu asigură o pregătire metodică şi socio-profesională necesară unei integrări eficiente în cariera didactică. Această situaţie generează dificultăţi în toate fazele de exercitare a profesiei didactice: proiectare/întocmire de documente, managementul clasei, predare, evaluare. Beneficiile interacţiunii cu profesorul mentor sunt: optimizarea activităţii profesorului prin supervizare, remedierea deficienţelor în procesul de predare – evaluare-comunicare, îmbunatăţirea relaţiilor la nivelul organizaţiei |
· Durata (număr total de ore de formare) |
60 |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Prin programul “ DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR ÎN VEDEREA ASIGURĂRII UNUI MENTORAT DE CALITATE, ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR”, se urmăreşte furnizarea de competenţe necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deţine rol de mentori în vederea realizării predării şi evaluării cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar. Obiective · Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de mentorat la înalte standarde de calitate; · Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului profesorului mentor; · Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de mentorat şcolar în contexte cu profil diferit; Competenţe vizate: · Dezvoltarea strategiilor de comunicare eficientă; · Proiectarea conținuturilor specific activităților de mentorat; · Exersarea capacităților de interrelaționare, de muncă în echipă și parteneriate educaționale, bazate pe învățare experiențială și transfer de bune practice; · Proiectarea evaluării activităților de mentorat. Planificarea pe module tematice – timp alocat: a) Comunicarea mentor-debutant – 16 h b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 13 h c) Profesorul mentor Rolul şi importanţa activităţii de mentorat – 19 h d) Utilizarea noilor tehnologii în mentorat – 10 h |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare si de specialitate Atestat de formator. Operare PC: Word, Excel, PowerPoint |
· Coordonatorul programului |
*** |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
300 lei |