IV.18. Educaţie antreprenorială
September 16, 2015IV.20. Educaţie incluzivă. Intervenție specializată conform diagnosticului. Teoria atașamentului
September 16, 20151. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: directori/ directori adjuncţi, cordonatori pentru programe şi proiecte educative, profesori diriginţi, învăţători, educatoare
Justificarea ofertei: Şcoala românească se confruntă zi de zi cu numeroase probleme. Una din problemele de actualitate a şcolii şi în special a dăscălilor, indiferent de nivelul la care predau, este caracterul elevilor. Având în vedere că misiunea fiecărei şcoli este în primul rând instruirea noilor generaţii, învăţământul are misiunea de a instrui atât la nivel teoretic cât şi comportamental. Unele metode au avut succes altele nu, dar instruirea elevilor prin educarea caracterului are rezultate pozitive.
Durata: 42 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- La sfârşitul activităţii, cursantul isi va îmbogăţi repertoriul conceptual cu noi concepte, noţiuni cheie, idei ancoră care să completeze fondul general de activităţi în domeniul educaţional;
- îmbogăţirea abilităţilor de gândire critică şi reflexivă de analiză şi sinteză a componentelor unor noi realităţi/domenii cognitive;
- noi modalităţi de abordare a practicii educative curente printr-o înţelegere superioară a unor probleme educative curente;
- noi oportunităţi de explorare a unor zone ameliorative de educaţie în baza unor experienţe cognitive şi ideatice sporite;
- vedere de ansamblu, holistică, dar flexibilă asupra oportunităţilor de ameliorare, optimizare şi eficientizare a activităţilor personale, în echipă şi la nivel de organizaţie educaţională.
b. Planificarea moduleler tematice
1. Justificarea programului (Educarea caracterului) – 1 oră
2. Noţiuni generale de psihologie – Caracterul – 3ore
3. 49 de trăsături de caracter pentru relaţionare socială pozitivă, cele 5 serii de trăsături de caracter – 12 ore
4. Schimbarea culturii – 2 ore
5. Metode de predare despre caracter – 4 ore
6. Construirea caracterului prin laudă – 3 ore
7. Corectarea bazată pe caracter – 3 ore
8. Paşi pentru implementare – 3 ore
9. Construirea unei familii de caracter – 3 ore
10. Tehnici de memorare – 3 ore
11. Tehnici de a povesti – 3 ore
Evaluare finală – 2 ore
c. Calendarul programului
Ziua |
Forma activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
|
I |
curs |
1 |
1. Justificarea programului (Educarea caracterului) |
Prof. Ciobanu Dumitru
Prof. Banu Denise |
|
curs |
3 |
2. Noţiuni generale de psihologie – Caracterul |
|||
II |
|||||
2 |
3. 49 de trăsături de caracter pentru relaţionare socială pozitivă, cele 5 serii de trăsături de caracter |
|
|||
activităţi practice |
7 |
Exerciţii de indentificare a provocărilor/ problemelor din colectivitatea de provenienţă; propuneri de diminuare/ ameliorăre a acestoră Caracterizarea unei persoane din punctul de vedere al caracterului Lista trăsăturilor de caracter – gruparea acestoră pe categorii |
|
||
curs |
2 |
4. Schimbarea culturii |
|
||
III |
2 |
5. Metode de predare despre caracter |
|
||
activităţi practice |
2 |
Exerciţiu de identificare a metodelor de promovare a caracterului în diverse medii Studiul ghidurilor profesorului, Exerciţii de planificare |
|
||
curs
|
2 |
6. Construirea caracterului prin laudă |
|
||
2 |
7. Corectarea bazată pe caracter |
|
|||
IV |
activităţi practice |
2 |
Chestionar de apreciere, Diplome de caracter Scenarii – joc de roluri |
|
|
curs |
2 |
8. Paşi pentru implementare |
|||
activităţi practice |
1 |
Planul de implementare |
|||
curs |
2 |
9. Construirea unei familii de caracter |
|
||
activităţi practice |
2 |
Exerciţii și joc de roluri Plan de implementare în familie |
|
||
V |
curs |
2 |
10. Tehnici de memorare |
||
2 |
11. Tehnici de a povesti |
|
|||
activităţi practice |
2 |
Exerciţii de memorare Exerciţii de povestie |
|
||
evaluare |
1 |
Chestionar de evaluare |
|||
VI |
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
|
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
1. portofoliul personal de implementare a programului, conţinând:
– Proiect privind modul de organizare adoptat pentru colectivul şcolar din care face parte cursantul (o descriere sumară a metodologiei aplicării programului Educarea caracterului.
– Două aplicaţii ale temelor dezvoltate la curs, altele decât cele prezentate în suportul de curs, pentru specialitatea cursantului
– Aplicaţie pentru activităţi extracurriculare/extraşcolare, cu copiii,
– Aplicaţie pentru activităţi de implicare a părinţilor / reprezentanţilor comunităţii locale)
2. chestionare aplicative de evaluare
2. Resurse umane
prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD, formator judeţean
prof. Banu Denise, formator judeţean
3. Criterii economice