IV.1. ABORDAREA VIRTUALĂ A METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE
October 7, 2013IV.3. MANAGEMENT EDUCAŢIONAL
October 7, 2013Publicul ţintă vizat: cadre didactice
Durata: 60 ore
Scopul: Dezvoltarea competentelor profesionale ale personalului didactic privind prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi creşterea accesului la educaţie pentru elevii din comunitatățile dezavantajate socio – economic, cu pondere ridicata de elevi aflați în cituație de abandon școlar.
Obiective:
- dezvoltarea competentelor profesionale prin dobândirea şi actualizarea cunoştinţelor de proiectare, organizare şi evaluare a activităţilor nonformale;
- dezvoltarea competenţelor profesionale prin dobândirea competenţelor de management şi comunicare;
- dezvoltarea competenţelor aparţinând didacticii și metodicii speciale în vederea diminuării abandonului şcolar şi a inegalității şanselor accesului la educaţie pentru unii copii, în special pentru cei de etnie romă prin valorizării tradițiilor entice;
- creşterea calităţii procesului instructiv/ educativ, prin abordarea actului educativ din perspectiva obținerii competenţelor specifice lucrului cu elevii de etnie romă sau cu cei din grupurile dezavantajate;
- utilizarea metodelor active – participative și a tehnicilor de educare alternative prin cooperare și lucru în echipă în cadrul procesului instructiv – educativ cu copii dezavantajaţi sau de etnie romă.
Competenţe formate:
- Proiectarea, organizarea și realizarea activităţilor educative extracurriculare.
- Proiectarea si organizarea activitatilor instructiv – educative in colaborare cu comunitatea.
- Soluţionarea situaţiilor conflictuale, mediere, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în şcoală.
- Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului scoala – familie.
- Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
- Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea „situaţiilor de criză”.
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a cadrelor didactice în scopul prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi creşterea accesului la educaţie
Calendarul programului: semestrul II 2014
Modalităţi de evaluare: Colocviu, ateliere de lucru, chestionare, prezentare Power Point.