IV.1. Abordarea procesului de evaluare în educație
November 16, 2023IV.3. Progres și inovare pentru un management performant
November 16, 2023
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
PROVOCĂRI ALE DEZVOLTĂRII COMPETENȚELOR ELEVILOR – 23 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Decizia asupra metodelor de învăţare utilizate pentru atingerea obiectivelor propuse este influenţată de tipul de abordare didactică pe care fundamentăm proiectarea lecţiei. Noua paradigmă curriculară impune o reevaluare a rolului profesorului de matematică la clasă şi reaşezarea raporturilor profesor-elev. Profesorul devine moderator al unei dezbateri de idei din clasă, motivează şi stimulează elevii, îi încurajează să îşi formuleze opiniile, devine un ghid al elevilor pentru punerea în valoare a abilităţilor lor |
· Durata (număr total de ore de formare) |
90 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Programul are ca scop imperativul calităţii în educaţie obligând la o reconsiderare a demersului educaţional al profesorului, astfel încât strategiile didactice elaborate să fie centrate pe învăţare şi, respectiv, pe cel care învaţă. Pentru a asigura dezvoltarea şi valorificarea resurselor lor cognitive, afective şi acţionale, pentru a-i „instrumenta” în vederea adaptării şi inserţiei optime în mediul socio- profesional, este esenţială construirea unor strategii didactice bazate pe acţiune, aplicare, cercetare, experimentare. Obiective: · Dobândirea de cunoștințe și deprinderi necesare formării competențelor elevilor prin utilizarea metodelor alternative · Elaborarea unor strategii de instruire în contextul competențelor elevilor · Proiectarea didactică a unei activități utilizând metode alternative Competenţe vizate: · Capacitatea transmiterii informaţiei ştiinţifice la niveluri de înţelegere şi de aplicaţie valorificabile în sens prioritar formative; · Crearea unui mediu propice comunicării libere, constructive, cu respectarea diferenţelor interindividuale. Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul I – Formarea competențelor elevilor – obiectiv educational prioritar – 30 ore Modulul 2. Strategii de instruire în contextul formării competențelor elevilor – 30 ore Modulul 3. Proiectarea didactică – condiție a unei activități didactice de calitate – 30 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar, studii superioare, formatori naționali |
· Coordonatorul programului |
Prof. Alina DUMITRAȘCU |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
450 lei
|
Furnizor: Asociația DOMINOU