IV.22. Educaţie pentru egalitatea de şanse
September 16, 2015IV.24. Informatizarea bibliotecii şcolare
September 16, 20151. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal
Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
– Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social in contextul promovării toleranței ,
– Identificarea principiilor și valorilor specifice societății multiculturale,
– Proiectarea unui demers didactic, valorificând principiile specifice educației multiculturale,
– Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine și echilibrul comportamental în toate situațiile educaționale in contextul unei societăți multiculturale
– Organizarea și adecvarea curriculumului în vederea promovării principiilor și valorilor multiculturale,
– Deschidere față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.
b. Planificarea modulelor tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicații |
1.Diversitate și educațiemulticulturală în cadrul realității europene |
4h |
1 h |
3 h |
2.Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
4h |
1 h |
3 h |
3. Modele de educație multiculturală |
4h |
1 h |
3 h |
4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
5 h |
2 h |
3 h |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
5h |
2 h |
3 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
Total |
24 h |
ore |
15 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Ovidiu Tănase Prof. Dana Samoilă |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Modele de educație multiculturală 4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicații |
Evaluare finală |
prezența și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una” |
2.Resurse umane
– prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator județean
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, profesor metodist CCD, formator județean
– prof. Tănase Ovidiu, formator județean