IV.2. Banca de date a formării continue a personalului didactic din învă-țământul pre-universitar – Formare utilizatori de aplicație CONCRET
September 16, 2015IV.4. Abilităţi de prevenire a absenteismului si crestere a participarii scolare
September 16, 20151. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Cursul are ca scop dezvoltarea abilităţilor si competenţelor de lucru a cadrelor didactice care predau sau vor preda la clasele incluse în programul „A doua şansă“.Cursul are la bază metodologia de lucru în programul „A doua şansă“. El încurajează cadrele didactice din învăţământul preuniversitar să participe la programul „A doua şansă“, să-l promoveze în şcoli şi în comunităţi, contribuind astfel la reducerea analfabetismului şi reintegrarea socială a persoanelor participante în program .Acesta se adresează tuturor cadrelor, nu numai celor din comunităţile cu persoane aparţinând grupurilor dezavantajate. El este atractiv,punând accentul pe activităţile practice, interactive, pe comunicare, relaţionare, creativitate, diferenţiindu-se prin:
accesibilitate şi eficienţă , interactivitate sporită ,metode inovatoare de predare , atmosferă propice învăţării
Durata: 24 de ore
1.4.Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Sprijin pentru formarea si perfectionarea personalului care lucreaza cu persoane care parasesc timpuriu scoala si populatia adultă în programe de educaţie, de tipul “a doua şansă”,
– Implementarea de strategii, planuri de acţiune şi programe în vederea prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, menţinerii în sistemul de educaţie a elevilor cu risc de abandon şcolar şi reintegrării în educaţie a persoanelor care au părăsit timpuriu şcoala.
– Îmbunătăţirea nivelului de informare privind pericolul reprezentat de fenomenul de părăsire timpurie a şcolii în perspectiva unei dezvoltări regionale durabile, echilibrate.
– Transferul şi implementarea bunelor practici, ce vizează creşterea accesului la educaţie prin dezvoltarea şi susţinerea de reţele şi parteneriate
– Sprijinirea activităţilor care urmăresc introducerea unei abordări care integrează principiul egalităţii de şanse şi de gen în instrumentele şi mecanismele de reintegrare a celor care au părăsit timpuriu şcoala
b.Planificarea modulelor tematice
MODULUL TEMATIC |
TOTAL ORE |
TEORIE |
APLICATII |
1. Noi repere teoretice privind programul „A doua şansă" |
6 |
2 |
4 |
2. Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă" |
6 |
2 |
4 |
3. Exemple de bune practica ( proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programul „A doua şansă" |
6 |
2 |
4 |
4. Activitati care promoveaza principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala. |
4 |
2 |
2 |
5. Evaluare finala |
2 |
|
|
TOTAL |
24 |
8 |
14 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 12 |
1.Noi repere teoretice privind programul „A doua şansă"-6 h 2.Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă" (programe, planificari anuale si calendaristice)-2h |
Curs |
Prof. Consuela Ioana Păuşescu Prof. Ramona Becheru Florentina |
13- 15 |
Aplicaţii |
|||
15– 17 |
Evaluare |
|||
II (8 h) |
8 – 12 |
1.Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă" (proietarea unei activitati didactice)-4h 2.Exemple de bune practica ( proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programul „A doua şansă"-4h |
Curs |
|
13- 15 |
Aplicaţii |
|||
15– 17 |
Evaluare |
|||
III (6h) |
8 – 12 |
1.Exemple de bune practica ( proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programul „A doua şansă" -2h 2.Activitati care promoveaza principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala.-4h |
Curs |
|
13- 14 |
Aplicaţii |
|||
14– 15 |
Evaluare |
|||
IV (2h) |
9-11 |
Evaluare finală-2h La alegere o temă: Tema1 – Proiectaţi o unitate de învăţare, la un modul la alegere, la o clasa „A doua şansă” Tema2 – Identificaţi activităţi care promoveaza principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala Tema3 – – Realizaţi un proiect didactic la un modul, la alegere, la o clasa “A doua şansă” |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
o activitate practică de promovare a egalitatii de sanse;
|
2.Resurse umane:
Prof. Păuşescu Ioana Consuela, formator judeţean
Prof. Becheru Ramona Florentina, formator judeţean