IV.31. Manager de proiect în învățământul preuniversitar
September 16, 2015IV.33. Managementul resurselor umane în învăţământul preuniversitar
September 16, 20151.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice -coordonatori de proiecte şi programe
Justificarea ofertei: Competenţele necesare coordonatorilor de proiecte şi programe, responsabililor comisiilor metodice se referă la competenţe de planificare şi proiectare, organizatorice, curriculare, de gestionare/mediere a unor situaţii conflictuale şi de criză, de motivare şi evaluare. Cursul îşi propune formarea competenţelor manageriale necesare responsabililor comisiilor şi colectivelor metodice, coordonatorilor de proiecte şi programe educative.
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Competenţe manageriale necesare coordonatorilor de proiecte şi programe:
– De a elabora documentele necesare portofoliului coordonatorului de programe şi proiecte educative,
– De a utiliza strategii de planificare, organizare, implementare, monitorizare şi evaluare a activităţii educative, din perspectiva managementului prin obiective;
– De a aplica instrumente specifice activităţii de planificare, proiectare, monitorizare şi evaluare.
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
I. Managementul prin obiective din perspectiva educatiei nonformale |
2 |
1 |
1 |
II. Cadrul legal de organizare şi funcţionare a activităţii educative |
1 |
1 |
– |
III. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor metodice –analiză de nevoi, proiectare, planificare, operaţionalizare. |
2 |
1 |
1 |
IV. Stiluri de conducere, roluri şi competenţe. |
1 |
1 |
0 |
V. Instrumente pentru proiectarea şi planificarea activităţilor – plan managerial, plan operaţional, parteneriate. |
5 |
2 |
3 |
VI. Portofoliul coordonatorului de programe şi proiecte educative |
5 |
2 |
3 |
VII. Domenii de activitate ale coordonatorului de programe şi proiecte educative. Parteneriate. |
4 |
2 |
2 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
Total |
24 |
10 |
10 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-14 |
Managementul prin obiective din perspectiva educatiei nonformale |
curs aplicaţii |
Trăistaru Gabriela |
Cadrul legal de organizare şi funcţionare a activităţii educative |
curs aplicaţii |
Trăistaru Gabriela |
||
Organizarea şi desfăşurarea activităţilor metodice –analiză de nevoi, proiectare, planificare, operaţionalizare. |
curs aplicaţii |
Trăistaru Gabriela |
||
2 |
9 – 15 |
Stiluri de conducere, roluri şi competenţe. |
curs aplicaţii |
Trăistaru Gabriela |
Instrumente pentru proiectarea şi planificarea activităţilor – plan managerial, plan operaţional, parteneriate. |
curs aplicaţii |
Trăistaru Gabriela |
||
3 |
9-15 |
Portofoliul coordonatorului de programe şi proiecte educative |
curs aplicaţii |
Lăcărmioara Împăratu |
4 |
9 – 13 |
Domenii de activitate ale coordonatorului de programe şi proiecte educative. Parteneriate |
curs aplicaţii |
Trăistaru Gabriela |
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Trăistaru Gabriela |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Formatori:
Prof. Trăistaru Gabriela, inspector specialitate, formator județean
Prof.Lăcrămioara Împaratu, inspector general adjunct, formator judetean