IV.4. Educatie non formala pentru o scoala Altfel – OMEN 6217/23.12.2016, 15 CPT
November 11, 2021IV.6. Management de proiect, OMEN 3904/05.06.2018, 15 CPT
November 11, 2021Public-țintă vizat: Personal didactic – cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Asigurarea calităţii activităţii profesorilor metodişti prin cunoasterea tehnicilor adecvate de evaluare a proiectării, organizării şi desfăşurării unui demers didactic eficient. Cadrele didactice cu experienţă au nevoie să-şi formeze competenţe de organizare, îndrumare şi control pentru buna desfăşurare a activităţilor ştiinţifico-metodice şi a inspecţiei şcolare.
Durata: 120 ore (30 credite)
Curriculum-ul programului:
Scop:
– Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar prin leadership și management educațional
Obiective:
O.1. Utilizarea leadership-ului în creșterea calității managementului educațional;
O.2. Dezvoltarea competențelor și abilităților necesare la nivelul unității școlare prin antreprenoriat și management educațional;
O.3. Identificarea și atragerera surselor de finanțare extrabugetară pentru o școală europeană;
O.4. Formarea competențelor transversale pentru realizarea unei școli incluzive;
O.5. Managementul programelor de excelență și/sau de detecție timpurie și intervenție pentru copiii în risc de abandon școlar;
O.6. Identificarea și utilizarea resurselor motivaționale pentru profesori;
O.7. Proiectarea activităților extra-curriculare și non-formale;
Competenţe vizate:
C.1. Utilizarea unui set de concepte specifice în analiza de nevoi a şcolilor din perspectiva leadership-ului și managementului educational;
C.2. Analizarea rolului şi responsabilităţilor managerului școlar cu competențe antreprenoriale;
C.3. Dezvoltarea strategiilor de planificare inovativă a intervenţiilor la nivelul şcolii prin utilizarea surselor de finanțare extrabugetară;
C.4. Formarea și utilizarea competențelor transversale în realizarea unei școli inclusive;
C.5. Utilizarea de strategii inovative de facilitare a diferitelor intervenţii educaţionale necesare la nivelul şcolii;
C.6. Selectarea/utilizarea adecvată a metodelor și mijloacelor necesare motivării cadrelor didactice din unitatea școlară pentru creșterea calității procesului educațional;
C7. Elaborarea de oferte extracurriculare și non-formale la nivelul şcolii, centrate pe elev și nevoile acestuia;
Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat:
I. MODULUL I. Analiza de nevoi a școlii din perspectiva leadership-ului și managementului educațional – 16 ore
II. MODULUL II. Antreprenoriat și management educațional – 10 ore
III. MODULUL III. Surse de finanțare pentru o școală europeană – 29 ore
IV. MODULUL IV. Competențele transversale și managementul școlar – 21h30`
V. MODULUL V. Managementul programelor de excelență și/sau de detecție timpurie și intervenție pentru copii în risc de abandon școlar – 17 ore
VI. MODULUL VI. Resurse motivaționale pentru profesori – 4h 30’
VII. MODULUL VII. Managementul activităților extra-curriculare și non-formale – 22 ore
Modalități de evaluare a cursanților: Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două zile, în vederea evaluării de către formatori.
Costul programului/ al activității: 420 lei/ cursant
Responsabil curs: prof. Șandru Valeria