IV.5. Aspecte pragmatice în metodica limbii române
September 16, 2015IV.7. Consiliere şi orientare
September 16, 20151. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar.
Justificarea ofertei: prin facilitarea colaborării online, se poate menţine contactul extraşcoală între cadrul didactic şi elevi, precum şi între elevi, astfel încât se stimulează iniţiativa, creativitatea şi învăţarea prin proiecte.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Crearea şi utilizarea unui mediu online de tip wiki în care elevii pot colabora;
– Dezvoltarea abilităţilor de selectare, culegere, organizare şi încărcare în mediul online a informaţiilor şi produselor software şi/sau multimedia;
– Dezvoltarea capacităţilor de comunicare online;
– Atragerea şi implicarea elevilor în proiectarea şi realizarea procesului instructiv – educativ;
– Dezvoltarea capacităţilor de a utiliza un mediu online pentru munca în echipă;
– Facilitarea învăţării prin colaborare;
– Utilizarea produselor software (aplicaţii, produse multimedia etc.) în învăţare şi în prezentarea produselor activităţii elevilor;
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Managementul informaţiilor şi învăţării |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
2. Interactivitatea didactică prin tehnologia IT |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
3. Comunicare şi colaborare în mediile de învăţare online |
6 h |
1 h |
4 h |
1h |
4. Învăţarea prin proiecte |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
5. Promovarea produselor învăţării |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Managementul informaţiilor şi învăţării 2. Interactivitatea didactică prin tehnologia IT |
Curs |
Prof. Marin-Badea Ana Veronica
Prof. Marin-Badea Laurenţiu |
9 – 11 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
16 – 17 |
Evaluare |
|||
II (6h) |
8 – 9 |
3. Comunicare şi colaborare în mediile de învăţare online |
Curs |
|
9 – 13 |
Aplicaţii |
|||
13 – 14 |
Evaluare |
|||
III (4 h) |
8 – 9 |
4. Învăţarea prin proiecte |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Promovarea produselor învăţării |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific, prezentat prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
Activitatea la seminar-prezenţă activă, alcătuirea unor biblio-grafii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul electronic, teste, referate, recenzii, conspecte, utilizarea produselor software, investigaţii practice. |
elaborarea unui pro-iect/ realizarea unui mediu online în care încarcă informa-ţii şi produse, prin cola-borare, o grupă de cursanţi
|
2. Resurse umane:
– Prof. Marin-Badea Ana-Veronica, formator județean
– Prof. Marin-Badea Laurenţiu, formator județean