FORMAREA DE FACILITATORI PENTRU PREVENIREA ABANDONULUI ȘCOLAR
November 16, 2011MENTORAT ÎN EDUCAȚIE
November 16, 20111. Criterii curriculare
Denumirea programului: Leadership si comunicare
Tipul programului: formare și dezvoltare profesională
Publicul ţintă vizat: manageri, membrii CA ai unitaților școlare din învățământul preuniversitar, responsabili comisii metodice
Justificarea ofertei:
Durata:
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate
– Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
|
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
|
4 h |
1h |
2,5 h |
0,5 h |
|
4 h |
1h |
2,5 h |
0,5 h |
4. Modele şi teorii de leadership. Leadership situaţional: concept şi descrierea principalelor modele; Stiluri de leadership: modelul lui Hersey & Blanchard cu aplicaţii, (teoria trăsăturilor, Tannenbaum – Schmidt, Blake-Mouton, Modelul tridemensioanl al eficaităţii, Greiner etc) |
2 h |
0,5 h |
1 h |
0,5 h |
5. Introducere în teoria culturilor organizaţionale. Modele culturale (G. Hofstede, Goffee / & Jones). |
2 h |
0,5 h |
1h |
0,5 h |
6. Stiluri personale ale leaderilor. Modalităţi de influenţare a colaboratorilor |
2 h |
0,5 h |
1h |
0,5 h |
7 .Motivarea Stiluri de învăţare pentru adulţi (Honey & Mumford, Kolb); Stiluri de leadership pentru formare (Goleman); Etapa a 5- a procesului de învăţare (Joyce & Showers) |
2 h |
0,45 h |
1h |
0,15 h |
8. Conflictul: semnificaţie, dinamică, efecte, etape, tipuri . |
2 h |
0,45 h |
1h |
0,15 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2h |
Total |
24 h |
6 h |
12,5 |
5,5 h |
- Calendarul programului
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
15.00-16.00 |
Comunicarea. Tipurile comunicarii |
curs |
Prof. Popescu Mădălina Adriana |
16.00-1.700 |
aplicaţii |
|||
17.30-18.00 |
evaluare |
|||
18.00-18.30 |
curs |
Prof Ene Gabiela Ana |
||
18.30-19.00 |
aplicaţii |
|||
19.00-19.30 |
evaluare |
|||
2 |
8.00-9.00 |
Comunicarea instituțională |
curs |
Prof Ene Gabiela Ana |
9.00-10.00 |
aplicaţii |
|||
12.00-12.30 |
evaluare |
|||
13.00-14.00 |
Conceptul de leadership.(4h) Liderul în organizaţie;funcţiile liderului – direcţia, motivarea şi reprezentarea; leader vs manager –competențe de bază ale liderului modele; Stiluri de leadership: modelul lui Hersey & Blanchard cu aplicaţii, (teoria trăsăturilor, Tannenbaum – Schmidt, Blake-Mouton, Modelul tridemensioanl al eficaităţii, Greiner etc) |
curs |
Prof Ene Gabiela Ana Prof. Popescu Mădălina Adriana |
|
14.00-15.00 |
aplicaţii |
|||
15.30-17.00 |
||||
17.00-17.30 |
evaluare |
|||
15.30-16.00 |
5. Introducere în teoria culturilor organizaţionale. Modele culturale (G. Hofstede, Goffee / & Jones). |
curs |
Prof Ene Gabiela Ana Prof. Popescu Mădălina Adriana |
|
16.00- 17.00 |
aplicaţii |
|||
evaluare |
||||
3 |
8.00-9.00 |
5. Introducere în teoria culturilor organizaţionale. Modele culturale (G. Hofstede, Goffee / & Jones). Reprezentarea: Liderul ca exponent şi formator al culturii organizaţionale: promovarea valorilor esenţiale ale culturii organizaţionale. |
curs |
Prof. Popescu Mădălina Adriana |
9.00-9.30 |
aplicaţii |
|||
9.30-10.00 |
evaluare |
|||
10.30-12.30 |
6. Stiluri personale ale leaderilor. Modalităţi de influenţare a colaboratorilor |
curs |
Prof. Ene Gabiela Ana |
|
aplicaţii |
||||
evaluare |
||||
13.00-15.00 |
7 . Motivarea Stiluri de învăţare pentru adulţi (Honey & Mumford, Kolb); Stiluri de leadership pentru formare (Goleman); Etapa 5 a procesului de învăţare (Joyce & Showers) |
curs |
Prof. Ene Gabiela Ana Prof. Popescu Mădălina Adriana |
|
aplicaţii |
||||
evaluare |
||||
15.30-16.00 |
8. Conflictul: semnificaţie, dinamică, efecte, etape, tipuri. Strategii folosite în managementul conflictelor; Abordarea conflictelor prin prisma stilurilor de leadership |
curs |
Prof Ene Gabiela Ana Prof. Popescu Mădălina Adriana |
|
16.00- 17.00 |
aplicaţii |
|||
17.00-17.30 |
evaluare |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
10% prezenţa si implicare |
40%, procent repartizat pentru:
proiecte, referate, portofolii – 10% |
50% (repartizare: scris 30%, oral 20%) |
2.Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
- Prof. Ene Gabiela Ana- formator national
- Prof. Popescu Mădălina Adriana – formator national
- CV europass
- Documente care să ateste experienţa în domeniul vizat de programul propus
- Atestatul de formator
- Documente de specializare în formarea adulţilor, pe domeniul vizat de programul propus
Certificare: adeverinţa CCD.