EVALUAREA ŞI REGLAREA ACTIVITĂŢII DIDACTICE
November 16, 2011FORMAREA DE FACILITATORI PENTRU PREVENIREA ABANDONULUI ȘCOLAR
November 16, 2011I. Criterii curriculare:
Denumirea programului: Managementul activităţilor educative formale şi nonformale
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Public – ţintă vizat: consilieri şcolari, consilieri educativi, directori ai unităţilor şcolare Cadre didactice din învăţământul gimnazial şi liceal
Justificarea ofertei:
Îmbunătăţirea activităţii educative de consiliere şi orientare desfăşurată de către profesori diriginţi, consilieri pe programe şi proiecte educative, în orele de consiliere şi orientare a carierei, a programelor şi proiectelor educative reprezintă o condiţie esenţială pentru realizarea caracterului formativ al educaţiei. Nevoia de perfectionare profesionala a cadrelor didactice în vederea optimizării şi eficientizării activităţilor educative formale şi nonformale
Durata cursului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare;
- Dezvoltarea capacităţii de a relaţiona cu elevii;
- Organizarea activităţilor instructiv-educative, în funcţie de particularităţile de vârstă şi de nevoile elevilor;
- Adoptarea de conduite didactice eficiente pentru depăşirea situaţiilor de criză educaţio-nală;
- Asumarea integrală a diferitelor roluri specifice profesiei de cadru didactic;
- Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele beneficiarilor.
* Planificarea pe stagii/ modele tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Consilierea şi orientarea şcolară |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2. Educaţia de lungă durată. Tipuri de activităţi educative şcolare şi extraşcolare |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3. Alternative de educare a copiilor şi tinerilor. specificul programelor de prevenire a situaţiilor de risc |
8h |
2,5h |
4,5 h |
1 h |
4.Consilierea adulţilor. Consilierea cadrelor didactice. Consilierea părinţilor” |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluarea finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6,5 h |
13 h |
4,5 h |
- Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
(8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Consiliere şi orientare |
Curs |
Prof. Sandu Elena Daniela |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Educaţia de lungă durată. Tipuri de activităţi educative şcolare şi extraşcolare |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-10.30 |
3.Alternative de educare a copiilor şi tinerilor. Specificul programelor de prevenire a comortamentelor de risc |
Curs |
Prof. Sandu Elena Daniela |
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-10.00 |
4.Consilierea adulţilor. Consilierea cadrelor didactice. Consilierea părinţilor |
Curs |
Prof. Sandu Elena Daniela |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
- Modalităţi de evaluare:
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: |
- Resurse umane
Formatori implicaţi:
- prof. Margaritescu Stefan, prof. gr. I, inspector de specialitate
- prof. Sandu Elena Daniela prof. gr. I, coordonator CJAP
Certificare: adeverinţă CCD