MODALITATI DE FORMARE SI DEZVOLTARE DE VALORI SI ATITUDINI PRIN ŞTIINŢE
November 17, 2011NEGOCIEREA ŞI SOLUŢIONAREA CONFLICTELOR DIN ŞCOALĂ
November 17, 2011- Criterii curriculare
Denumirea programului: Mijloace moderne şi creativitate în educaţia religioasă
Publicul ţintă vizat: 25 de profesori de religie
Justificarea ofertei:
- optimizarea activităţii educative sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculumului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, până la sporirea valenţelor sale formative;
- cunoaşterea propriilor valori culturale şi spirituale după extinderea lor în spaţiul comunitar;
- valorificarea potenţialului educativ al conţinuturilor informaţionale;
- necesitatea motivării elevilor prinr-o gamă cât mai diversă de metode didactice pentru învăţarea religiei şi pentru formarea personalităţii duhovniceşti;
- dezvoltarea creativităţii în procesul didactic;
Durata: 35 de ore
Curriculum-ul programului: o grupă de 25 de profesori
Competenţe vizate
- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
- Proiectare şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
- Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant;
- Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;
- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
- Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice,înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor;
- Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv – educative în colaborare cu comunitatea;
- Responsabilizarea pentru rolul social asumat.
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala |
6 |
2 |
4 |
|
Valori si finalităţi în educaţia religioasă |
6 |
1,5 |
3,5 |
1 |
Mijloace didactice între clasic şi modern |
6 |
1,5 |
3,5 |
1 |
Metode active utilizate în studiul Religiei |
7 |
2 |
4 |
1 |
CDS-ul în educaţia religioasă |
5 |
2 |
3 |
|
Evaluare finală |
4 |
4 |
||
Total |
35 |
9 |
18 |
7 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8.00- 14.00 |
Specificul, scopul şi obiectivele religiei în şcoală |
curs |
Ionescu Daniela |
2 |
8.00- 14.00 |
Valori si finalităţi în educaţia religioasă |
curs |
Ionescu Daniela |
3 |
8.00- 14.00 |
Mijloace didactice între clasic şi modern |
curs |
Ionescu Daniela |
4 |
8.00- 15.00 |
Metode active utilizate în studiul Religiei |
curs |
Ionescu Daniela |
5 |
8.00- 13.00 |
CDS-ul în educaţia religioasă |
curs |
Ionescu Daniela |
6 |
8.00- 12.00 |
Evaluare |
evaluare |
Ionescu Daniela |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
proiecte, elaborăre CDŞ-uri, referate, portofolii |
II Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
Ionescu Daniela-ISJ Valcea- formator judeţean
Stroescu Laura- formator judeţean
- Certificare: adeverinţă CCD