O școală fără bullying
November 25, 2025Metode de prevenire a consumului de droguri și a altor forme de adicție
November 25, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul răspunde nevoilor de formare privind dezvoltarea unor competențe de gestionare eficientă a situațiilor în care participanții, direcți și indirecți, la actul educațional se confruntă cu situații de criză la nivelul şcolii.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Prevenirea şi combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri şi a altor forme de adicție | Stop bullying! Educație pentru empatie și respect | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Acest program are ca scop promovarea a unor valori și atitudini precum: toleranță, cultivarea unui climat socio-psihologic adecvat mediului școlar, responsabilitate între partenerii implicaţi în activitățile care se desfășoară la nivelulu unei unități școlare.
- Competenţe formate/ dezvoltate
C1. Elaborarea planurilor de acțiune personală în contexte educaționale variate cu potențial disfuncțional (violență/ absenteism școlar).
C2. Identificarea principiilor și regulilor de gestionare a microcrizelor educaționale.
C3. Promovare bunelor practici la nivelul clasei de elevi/ școlii în domeniul inițiativelor/ proiectelor antiviolență / prevenirea absenteismului școlar.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Prevenirea şi combaterea violenței şcolare. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze | 5 | – | 3 | 2 |
| 2. | Acțiuni de prevenire şi combatere a situațiilor de microcriză educațională | 6 | – | 4 | 2 |
| 3. | Ce este medierea? Pregatirea pentru mediere. Co-medierea. Principiul medierii | 6 | – | 4 | 2 |
| 4. | Principii și reguli de gestionare a microcrizelor educaționale | 8 | – | 3 | 5 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Elaborarea unui Proiect educativ: „Strategia mea antiviolență la nivelul clasei de elevi/ scolii.”
- Eseu – Forme și cauze ale violenței în școală. Respectarea datelor cu caracter personal
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Păușescu Maria Maricica, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Georgescu Livia, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ioana Lidia Paula, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria


