V.10. DEZBATERE, ORATORIE ŞI RETORICĂ
October 3, 2012V.12. DIDACTICA FIZICII ŞI CHIMIEI
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: Dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale la copiii cu vârste de la 3 la 7 ani
Publicul ţintă vizat: 25 -30 educatoare
Justificarea ofertei: Studii numeroase au demonstrat că utilizarea eficientă a informaţiilor cu încărcătură emoţională are un rol deosebit în procesul adaptării şi atingerea confortului emoţional personal. Astfel că, persoanele care au abilităţi emoţionale bine dezvoltate au mai multe şanse să fie mulţumite în viaţă, să fie eficiente în mai multe domenii (profesional, personal), să îşi gestioneze stilul de gândire care stă la baza propriei productivităţi, să reuşească să comunice eficient cu ceilalţi, să stabilească şi să menţină relaţii adecvate. Luând în considerare toate acestea, perioada preşcolarităţii este una propice dezvoltării acestui tip de abilităţi.
Avem convingerea aşadar ca nu este suficient să dezvoltam doar capacităţile intelectuale ale copiilor si că este imperios necesar să fie dezvoltate şi competenţele emoţionale şi sociale ale preşcolarilor.
Prin urmare, scopul acestui curs este de a promova şi valoriza potenţialul abordării diferenţelor de gen în dezvoltarea abilităţilor sociale şi emoţionale la preşcolari. Părinţii şi educatoarele, prin activiăţile pe care le desfăşoară, pot sprijini şi oferi copiilor oportunităţi care să ajute la dezvoltarea acestor abilităţi în mod adecvat, fără ca ea să fie limitată de stereotipurile de gen.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
1. Familiarizarea cu principiile de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară
2. Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale
Proiectarea activităţilor de dezvoltare socio-emoţională în cadrul grupelor de copii
Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Rolul competenţelor sociale şi emoţionale în curriculumul naţional pentru învăţământul preşcolar |
4 |
2 |
2 |
– |
Analiza de nevoi și construirea programului de dezvoltare a competenţelor sociale şi emoţionale ale copiilor la nivel de unitate |
4 |
1 |
2 |
1 |
Noţiuni generale de management al conflictului
|
4 |
3 |
3 |
– |
Principii de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară –
|
2 |
1 |
1 |
– |
Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale
|
8 |
3 |
4 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
12 |
10 |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 (8h) |
8.00-9.00
9.00-11.00
11.00-12.00
12.00-16.00
|
Definirea competenţelor sociale şi emoţionale
Rolul competenţelor sociale şi emoţionale în curriculumul naţional pentru învăţământul preşcolar
Analiza de nevoi și construirea programului de dezvoltare a competenţelor sociale şi emoţionale ale copiilor la nivel de unitate -organizarea sesiunilor de lucru la grupă privind dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale la copii – noţiuni generale de management al conflictului |
curs
curs aplicaţii
curs
aplicaţii
evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela
|
2 (8h) |
8.00-9.00
9.00-11.00
11.00-12.00 12.00-14.00
14.00-16.00 |
Principii de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară
Cum învaţă copiii comportamentele sociale şi emoţionale
Înţelegerea cauzelor emoţiilor Prezentare și exemplificare: comportamentele agresive furia comportamentele de anxietate socială Recompensa şi formularea de reguli sociale Prezentare și exemplificare: comportamentul de pâră copilul retras comportamente de agresivitate Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale |
curs
curs aplicaţii
curs aplicaţii
curs aplicaţii evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela
|
3 (6h) |
8.00-14.00
|
Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale Concluzii şi încheierea sesiunii de formare |
curs aplicaţies evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela |
4 (2h) |
13.00-15.00 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
10% prezenţa si implicare |
40%, procent repartizat pentru: frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); proiecte, referate, portofolii – 10% |
50% (repartizare: scris 30%, oral 20%) |
2. Resurse umane
- prof. Bică Andra (formator judeţean), director CCD
- prof. Cîţu Mihaela (formator judeţean)