V.15. EDUCAŢIA MORAL – RELIGIOASĂ ÎN GRĂDINIŢĂ
October 3, 2012V.17. EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: Educaţie incluzivă. Intervenţii specializate conform diagnosticului (Autism, ADHD)
Publicul ţintă vizat:
- CŞEI Băbeni, cadre didactice intrate de curând în învăţământul special
- Cadre didactice din judeţul Vâlcea care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă
Justificarea ofertei: Scopul cursului este să contribuie la schimbarea atitudinii faţă de copiii cu dizabilităţi din judeţul Vâlcea, în sensul ca aceştia să fie percepuţi ca având drepturi efectiv egale şi să li se asigure egalizarea şanselor, pentru participare şi includere în şcoala incluzivă. Urmărim cresterea gradului de incluziune scolara a copiilor/elevilor cu CES, concomitent cu cresterea calitatii acesteia. Politicile incluzive conduc la calitate în educaţie şi valorizează toţi elevii, cadrele didactice şi părinţii.
S-a constatat un interes deosebit al cadrelor didactice pentru integrarea copiilor cu dizabilităţi (ADHD, Autism). Există solicităride formare continua in domeniul educatiei incluzive din partea cadrelor didactice din judet şi interes pentru cunoaşterea diferitelor tipuri de dizabilităţi, mai des întâlnite în ultimul timp.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică şi educaţională în învăţământul special şi special integrat
- Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor
- Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine şi echilibrul comportamental în toate situaţiile educaţionale
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme |
4 |
2 |
1 |
1 |
Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. |
9 |
5 |
3 |
1 |
Sprijin individualizat |
3 |
2 |
1 |
– |
Metode active de predare |
6 |
2 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
11 |
8 |
5 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8.00-10.00 10,00-11,00 11,00-12,00 |
Educaţia incluzivă
|
curs aplicaţii evaluare |
Lazăr Mariana |
2 |
10.00-15.00 15,00-18,00 18,00-19,00 |
Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. |
curs aplicaţii evaluare |
Lazar Mariana Niţoi Octaviana |
3 |
10,00-12,00 12,00-13,00 13,00-15,00 15,00-18,00 18,00-19,00 |
Sprijin individualizat Metode active de predare
|
curs aplicaţii curs aplicaţii evaluare |
Niţoi Octaviana Buican Rodica |
4 |
15.00-17.00 |
Evaluare finală |
evaluare |
Lazar Mariana |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
– frecvenţă – activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii) |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
- Lazăr Mariana- ISJ Vâlcea- formator judeţean
- Niţoi Octaviana- Grup Şcolar Oltchim Rm Vâlcea- formator judeţean
- Buican Rodica- CNI Matei Basarab- formator judeţean