V.18. EVALUAREA ŞI REGLAREA ACTIVITĂŢII DIDACTICE
October 9, 2013V.20. INTEGRAREA METODELOR ACTIV – PARTICIPATIVE ÎN STUDIUL LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE LA CICLUL PRIMAR
October 9, 20131. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei:Îmbunătăţirea capacităţii sistemului educaţional de a raspunde preventiv fenomenului de părăsire timpurie a şcolii. Se urmăreşte ca metodele folosite să contribuie la creşterea motivaţiei pentru învăţare şi optarea pentru învătământul de stat ca alternativă viabilă în construirea unui viitor împlinit al copiilor. Vor fi îmbunătăţite metodele de consiliere a elevilor şi a părinţilor în vederea minimalizării părăsirii şcolii utilizând modalităţi de lucru inovatoare. Se va pune accent în principal pe maniera de lucru nonformală, ştiut fiind faptul că este cea care captivează şi aduce mai multe rezultate pe termen lung.
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Proiectarea, organizarea și realizarea activităţilor educative extracurriculare.
- Proiectarea si organizarea activitatilor instructiv – educative in colaborare cu comunitatea.
- Soluţionarea situaţiilor conflictuale, mediere, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în şcoală.
- Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului scoala – familie.
- Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
- Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea „situaţiilor de criză”.
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
I. Abandonul scolar I.1. Definire, cauze, efecte I.2. Identificarea categoriilor de persoane care sunt în risc de abandon şcolar, caracteristici ale acestora, si a celor care pot influenta abandonul contribuind la reducerea lui, harta abandonului scolar I.3. Actiuni de prevenire a bandonului scolar |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
– |
|
II. Ce este un facilitator II.1. Exercitiu Construirea facilitatorului II.2. Prejudecăţi, stereotipuri şi cum influenţează acestea facilitarea |
||||
5 h |
1 h |
4 h |
– |
|
III. Comunicarea III.1. Comunicarea – feedback, bariere în comunicare, Ferestra Johary III.2. Comunicare non-verbală, ascultarea activă III.3. Conflicte – medierea conflictelor, negociere |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
– |
|
IV. Activitati specifice facilitării școlare IV.1. Rolul comunităţii în prevenirea abandonului şcolar, factori interesaţi IV.2. Rolul educatiei nonformale în comunicarea cu beneficiarii (elevi si părinţi) |
||||
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
15 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (6 h) |
8 – 9 |
Abandonul scolar – Definire, cauze, efecte – Identificarea categoriilor de persoane care sunt in risc de abandon scolar, caracteristici ale acestora, si a celor care pot influenta abandonul contribuind la reducerea lui, harta abandonului scolar – Actiuni de prevenire a bandonului scolar |
Curs |
Prof. Șandru Valeria
|
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
II(5 h) |
8 – 10 |
Ce este un facilitator – Exercitiu Construirea facilitatorului – Prejudecati, stereotipuri si cum influentează acestea facilitarea |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
III(6 h) |
8 – 10 |
Comunicarea – Comunicarea – feedback, bariere în comunicare, Ferestra Johary – Comunicare non-verbala, ascultarea activa – Conflicte – medierea conflictelor, negociere |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
IV(5 h) |
8 – 10 |
Activitati specifice facilitării școlare – Rolul comunitatii în prevenirea abandonului scolar, factori interesati – Rolul educatiei nonformale in comunicarea cu beneficiarii (elevi si parinti) |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
V(2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– frecvenţă – (prezenţă fizică); – activitatea la seminar – (prezenţă activă). |
Realizarea unui portofoliu Completarea unui chestionar |
2.Resurse umane
- prof. Șandru Valeria, formator regional, profesor metodist CCD.