V.1. ABORDAREA VIRTUALĂ A METODELOR MODERNE ACTIV-PARTICIPATIVE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE
October 3, 2012V.3. CALITATEA EDUCAŢIEI ŞI VIOLENŢA ŞCOLARĂ
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: Asigurarea calităţii în educaţie. Documentele profesorului
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Public – ţintă vizat: personal didactic din învăţământul preuniversitar cadre didactice
Justificarea ofertei:
Calitatea educaţiei reprezintă o prioritate permanentă pentru orice instituţie, organizaţie sau unitate de învăţământ, precum şi pentru angajaţii acesteia. Predarea şi învăţarea de calitate contribuie la dezvoltarea personală a elevilor şi a altor beneficiari de educaţie, la bunăstarea societăţii şi la păstrarea şi ameliorarea mediului. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice .
Durata cursului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social;
- Cunoaşterea dinamicii şi tendinţelor de pe piaţa muncii;
- Manifestarea unei conduite (auto) reflexive asupra activităţilor didactice / pedagogice proprii;
- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.
- Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele beneficiarilor.
Planificarea pe stagii/ modele tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Contextul legislativ privind asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar. Cadrul Naţional de asigurarea a Calităţii; principiile calităţii. |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2.Autoevaluarea şi inspecţia şcolară. Observarea şi evaluarea lecţiei. |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3.Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. Dovezi prezentate CEAC din unitatea şcolară. |
8h |
2,5h |
4,5 h |
1 h |
4.Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev. |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6,5 h |
13 h |
4,5 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
1.(8 ore) |
8.00-09.00 |
1.Contextul legislativ privind asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar. Cadrul Naţional de asigurarea a Calităţii; principiile calităţii. |
Curs |
Prof. Apostol Doiniţa |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Autoevaluarea şi inspecţia şcolară. Observarea şi evaluarea lecţiei. |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-10.30 |
3.Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. Dovezi prezentate CEAC din unitatea şcolară. |
Curs |
Prof. Barbu Liliana |
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
4.Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev. |
Curs |
Prof. Apostol Doiniţa Prof. Barbu Liliana |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
|
Modalităţi de evaluare:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: – două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite); – un test predictiv; – un test sumativ cu diferite tipuri de itemi – o listă a dovezilor care pot fi prezentate CEAC şi care demonstrează calitatea activităţii cadrului didactic. |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi:
ü prof. Apostol Doinița, prof. gr. I, formator județean
ü prof. Barbu Liliana, prof. gr. I, formator judetean