V.19. FACILITAREA PENTRU PREVENIREA ABANDONULUI ȘCOLAR
October 9, 2013V.21. MANAGEMENT ADMINISTRATIV
October 9, 20131. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul primar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata cursului: 32 ore.
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
1. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare.
2. Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare în funţie de scop şi particularităţile individuale/grup.
3. Aplicarea strategiilor didactice de utilizare eficientă a mijloacelor/auxiliarelor didactice în procesul de învăţământ.
4. Manifestarea deschiderii faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale.
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare |
8 |
3 |
4 |
1 |
2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare |
4 |
1 |
2 |
1 |
3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar |
4 |
1 |
3 |
– |
4. Rolul exemplelor în predare-învăţare |
4 |
1 |
3 |
– |
5. Metode şi instrumente evaluative |
4 |
1 |
3 |
– |
6. Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic |
6 |
2 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
32 |
9 |
18 |
5 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare |
Curs |
Prof. Săraru Elena Calonfira
Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela
Prof. Stanca Alina |
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
13-16 |
||||
II (8 h) |
8 – 9 |
2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare 3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
13-16 |
||||
III (8 h) |
8 – 9 |
4. Rolul exemplelor în predare-învăţare
5. Metode şi instrumente evaluative |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
IV (6 h) |
8 – 9 |
Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 14 |
||||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: Tema1 – Proiectaţi o unitate de învăţare la limba şi literatura română din perspectiva unei competenţe cheie, la clasa pregătitoare Tema2– Identificaţi activităţi interactive de promovare a metodelor activ participative prezentate sub forma jocului, la clasa I Tema3– Elaboraţi o hartă conceptuală pentru disciplina limba şi literatura română, clasa a II-a Tema4– Realizaţi un proiect didactic pentru limba şi literatura română, clasa a III-a, folosind minim trei metode studiate Tema5– Realizaţi un joc de rol/proces literar, la o lecţie de literatură, clasa a IV-a (Ex. Judecata lui Nică) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
– Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video; – Proiecte, referate, portofolii |
elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. |
2. Resurse umane
- prof. Săraru Elena Calonfira, – formator judeţean, inspector şcolar de specialitate
- prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, formator judeţean
- prof. Stanca Alina, formator județean