V.30. METODE ALTERNATIVE DE EDUCAŢIE
October 3, 2012V.32. METODICA PREDĂRII MATEMATICII ÎN GIMNAZIU ŞI LICEU. MATEMATICĂ APLICATĂ
October 3, 2012
1. Criterii curriculare
Denumirea programului: Metode interactive şi de grup
Publicul ţintă vizat:cadre didactice din învăţământul preşcolar
Justificarea ofertei: Metodele interactive de grup sunt modalităţi moderne ale învăţării şi dezvoltării personale încă de la vârstele timpurii, sunt instrumente didactice care favorizează interschimbul de idei, de experienţe, de cunoştinţe. Implementarea acestor instrumente didactice moderne presupune un cumul de calităţi şi disponibilităţi din partea cadrului didactic, receptivitate la nou, adaptarea stilului didactic, mobilizare, dorinţa de autoperfecţionare, gândire reflexivă şi modernă, creativitate, inteligenţa de a accepta noul şi o mare flexibilitate în concepţii.
Interdisciplinaritatea presupune o învăţare prin cooperare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Însuşirea unor cunoştinţe, abilităţi, comportament de bază în învăţarea eficientă a unor abilităţi practice în condiţii de cooperare;
- Formarea capacitatea de utilizare a metodelor moderne de predare-învăţare şi să înţeleagă necesitatea folosirii acestora.
- Implicarea activă şi creativă a copiilor pentru stimularea gândirii productive, a gândirii divergente, libertatea de exprimare a cunoştinţelor, a gândurilor, a faptelor;
- Formarea deprinderilor copiilor de a găsi singuri informaţii, de a lucra în echipă, de a aplica cunoştinţele în diferite situaţii de viaţă, de a conştientiza stilurile de învăţare pe care le preferă (adică cum învaţă o poezie, o poveste, cum realizează un desen, o construcţie etc., cel mai repede);
- Formarea unui sistem de capacităţi;
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Prezentarea cursului Metodele interactive de grup (elemente generale) |
2 |
2 |
|
|
Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor instructiv-educative |
10 |
3 |
6 |
1 |
Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative |
8 |
4 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
– |
– |
4 |
Total |
24 |
9 |
9 |
6 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orăr |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8.00-10.00 10,00-13,00
|
Prezentarea cursului Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor didactice |
curs aplicaţii
|
Prof.Ancuţa Giorgiana
|
2 |
9.00-12,00 12,00-18,00 18,00-19,00 |
Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor didactice; Activizarea şi interactivitatea preşcolarilor; |
curs aplicaţii evaluare |
Prof.Ancuţa Giorgiana
|
3 |
10,00-12,00 12,00-14,00 14,00-15,00 15,00-19,00 |
Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative; Evaluare finală |
curs aplicaţii evaluare evaluare |
Prof.Ancuţa Giorgiana
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– frecvenţă – activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
portofoliu |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi:
- prof. Ancuţa Giorgiana- formator judetean
- prof. Ohîi Maria – Inspector de specialitate ISJ Valcea