V.3. COMUNITATEA ONLINE – MEDIU ACTIV DE ÎNVĂŢARE
October 8, 2013V.5. CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII
October 8, 20131. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi.
Justificarea ofertei: existenţa ariei curriculare Consiliere şi orientare în planul de învăţământ; importanţa desfăşurării unei activităţi optime în cadrul orelor de dirigenţie pentru îndeplinirea rolului formativ al educaţiei de tip şcolar.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;
- Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;
- Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor.
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
4. Planificarea carierei |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
5. Calitatea stilului de viaţă |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
Curs |
Prof. Şandru Valeria |
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
II (5 h) |
8 – 9 |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
III (8 h) |
8 – 9 |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării 4. Planificarea carierei |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Calitatea stilului de viaţă |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
– activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; – proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.
|
2. Resurse umane:
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD (formator judeţean)