V.40.TEHNICI FOLOSITE ÎN EDUCAŢIA PLASTICĂ
October 3, 2012V.42.INTEGRAREA METODELOR ACTIV – PARTICIPATIVE ÎN STUDIUL LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE LA CICLUL PRIMAR
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul primar
Justificarea ofertei:
Cursul de faţă îşi propune să ofere cadrelor didactice informaţii cu privire la modul în care normele didacticii pot fi aplicate la predarea obiectelor de învăţământ. Introducerea în problematica actuală a didacticii disciplinei (definiţia şi obiectul său) va fi secondată de o prezentare detaliată a metodologiei predării-învăţării educaţiei , accentuându-se necesitatea reconsiderării metodelor clasice şi a utilizării lor în spirit modern, euristic, alături de cele active, recomandate de didactica actuală .
Interdisciplinaritatea presupune o învăţare prin cooperare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.
Durata: 40 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- să înţeleagă şi să utilizeze corect limbajul specific pedagogiei în organizarea predării cunoştinţelor de specialitate;
- să cunoască principalele metode de predare-învăţare şi modalităţile specifice de a le utiliza în lecţii
- să deţină informaţii cu privire la formele de comunicare didactică
- să realizeze documente şcolare precum planul de lecţie, planificarea anuală şi semestrială etc.
- să cunoască metodele şi tehnicile de evaluare a rezultatelor şcolare ale elevilor şi aplicabilitatea lor în cazul disciplinei de faţă .
- Însuşirea unor cunoştinţe, abilităţi, comportament de bază în învăţarea eficientă a unor abilităţi practice în condiţii de cooperare;
- Formarea capacitatea de utilizare a metodelor moderne de predare-invatare şi să înţeleagă necesitatea folosirii acestora.
- Implicarea activă şi creativă a copiilor pentru stimularea gândirii productive, a gândirii divergente, libertatea de exprimare a cunoştinţelor, a gândurilor, a faptelor;
- Formarea deprinderilor copiilor de a găsi singuri informaţii, de a lucra în echipă, de a aplica cunoştinţele în diferite situaţii de viaţă, de a conştientiza stilurile de învăţare pe care le preferă (adică cum învaţă o poezie, o poveste, cum realizează un desen, o construcţie etc., cel mai repede);
- Formarea unui sistem de capacităţi;
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– frecvenţă – activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
portofoliu |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi:
- Sararu Elena – ISJ Vâlcea
- Ohîi Maria – ISJ Vâlcea
- Ionescu Lavinia – Formator national
- Pirvulescu Mihaela – Formator national