V.4. CALITATE ŞI CREATIVITATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR
October 3, 2012V.6. COMUNITATEA ONLINE – MEDIU ACTIV DE ÎNVĂŢARE
October 3, 20121. Criterii curriculare:
Tip program: formare şi dezvoltare profesională
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învățământul primar
Justificarea ofertei: Este foarte greu ca printr-o practică rigidă să poţi asigura condiţiile reuşitei în contextul unei diversităţi de nevoi şi posibilităţi atât de variate cum este cea a elevilor dintr-o singură clasă. Este nevoie să construim un context flexibil care să se bazeze pe respect, toleranţă, parteneriat, cooperare, negociere, exprimarea propriei opinii, luarea deciziilor în comun, care să conducă spre ideea de comunitate a clasei. Este important ca fiecare elev să simtă că reprezintă un reper semnificativ în viaţa clasei, că şi el contribuie la tot ceea ce se întâmplă în clasă pentru reuşita personală, dar şi colectivă a clasei.
Actualul program de formare vă propune să urmaţi un parcurs care are ca destinaţie crearea unei comunităţi de învăţare în clasa pe care o coordonaţi, în care să creaţi oportunităţi de reuşită pentru fiecare elev, în funcţie de interesele, nevoile şi posibilităţile acestuia.
Durata: 30 ore
Curriculum-ul programulul
Competenţe vizate, conform standardelor funcţiei de învăţător:
I. Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei.
II. Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv – educative în colaborare cu comunitatea.
III. Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului şcoală – familie.
IV. Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor
Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Diversitatea culturală – o resursă pentru învăţare |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
2. Managementul clasei de elevi |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
3. Consiliere şi orientare |
7 h |
2 h |
4 h |
1 h |
4. Violenţa în şcolală – cauze şi posibile soluţii |
7 h |
2 h |
4 h |
1 h |
5. Rolul familiei în asigurarea succesului şcolar |
7 h |
2 h |
4 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
30 h |
8 h |
16 h |
6 h |
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (7 h) |
8 – 9 |
1.Diversitatea culturală – o resursă pentru învăţare 2. Managementul clasei de elevi |
Curs |
Prof. Dumitrescu Paul
Prof.Şandru Valeria |
9 – 11 |
Aplicaţii |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicaţii |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
II (7 h) |
8 – 10 |
3. Consiliere şi orientare |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 14 |
Aplicaţii |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
III (7 h) |
8 – 10 |
4. Violenţa în şcolală – cauze şi posibile soluţii |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 14 |
Aplicaţii |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
IV (7 h) |
8 – 10 |
5. Rolul familiei în asigurarea succesului şcolar |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 14 |
Aplicaţii |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Prof. Dumitrescu Paul Prof.Şandru Valeria |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; – proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, conspecte, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
- Prof. Dumitrescu Paul, inspector şcolar de specialitate (formator judeţean)
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD (formator judeţean)