V.5. CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII
October 8, 2013V.7. DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR SOCIO-EMOŢIONALE LA COPIII CU VÂRSTE DE LA 3 LA 7 ANI
October 8, 20131. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice care vor sa predea opţionalul „Dezbatere, oratorie şi retorica” sau să înfiinţeze un cerc de dezbatere, oratorie şi retorica
Justificarea ofertei:
Acreditarea de către MECTS a opţionalului „Dezbatere, oratorie şi retorica” şi desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu, precum şi existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de a organiza o dezbatere;
· Manifestarea capacităţii de a folosi dezbaterea ca metoda didactică.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
Comunicarea in dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
3h |
1 |
2 |
|
Argumentare – Contrargumentare |
6h |
2 |
4 |
|
Formatul Karl Popper |
6h |
2 |
4 |
|
Formatul WS |
4h |
1 |
3 |
|
Evaluare finala |
2 h |
|
|
2h |
Total |
24h |
7 |
15 |
2 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h)
|
14 -14.30 |
Comunicarea în dezbateri |
Curs |
Cioinică Maria
Cioinică Constantin |
14.30 -15.30 |
Aplicații |
|||
15.30- 16..00 |
Curs |
|||
16.00 -17.00 |
Aplicații |
|||
17 -17.30 |
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
Curs |
||
17.30 -18.30 |
Aplicații |
|||
18.30- 19..00 |
Curs |
|||
19.00 -20.00 |
Aplicații |
|||
II ( 6 h) |
9 – 9.30 |
Argumentare |
Curs |
|
9.30 – 10.30 |
Aplicații |
|||
10.30 – 11.00 |
Curs |
|||
11.00 – 12.00 |
Aplicatii |
|||
12.00 – 12.30 |
Contraargumentare |
Curs |
||
12.30 – 13.30 |
Aplicații |
|||
13.30 – 14.00 |
Curs |
|||
14.00 – 15.00 |
Aplicatii |
|||
III |
14 -14.30 |
Formatul KP |
Curs |
|
14.30 -15.30 |
Aplicații |
|||
15.30- 16..00 |
Curs |
|||
16.00 -17.00 |
Aplicatii |
|||
17 -17.30 |
Curs |
|||
17.30 -18.30 |
Aplicații |
|||
18.30- 19..00 |
Curs |
|||
19.00 -20.00 |
Aplicatii |
|||
IV ( 5h) |
9 – 9.30 |
Formatul WS |
Curs |
|
9.30 – 10.30 |
Aplicații |
|||
10.30 – 11.00 |
Curs |
|||
11.00 – 12.00 |
Aplicatii |
|||
V (2h) |
13.00 – 14.00 |
Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format KP sau WS, caz afirmator sau negator (A4, TNR, 12, 1 rând) prezentată în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor argumente, sau contraargumente, disponibilitatea de a participa la dezbateri demonstrative, jocuri de rol. Fişe de lucru, chestiionare. |
Un caz afirmator sau negator, într-un format la alegere, pe o moţiune prestabilită. |
2. Resurse umane:
- Prof. Cionică Constantin, formator judetean
- Prof. Cionică Maria, formator judeţean