V.7. CONSILIERE ŞI ORIENTARE ŞCOLARĂ
October 3, 2012V.9. DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE EVALUARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
October 3, 20121. Criterii curriculare:
Tipul progamului: formare şi dezvoltare profesionalǎ
Public ţintǎ avizat: învǎţǎtori, profesori
Justificarea ofertei: formarea competenţelor de alegere, proiectare şi realizare a CDŞ, stimularea creativitǎţii şi inovaţiei în procesul didactic, realizarea unui demers didactic centrat pe nevoile elevilor
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- conturarea cadrului legislativ şi teoretic al proiectǎrii şi realizǎrii curriculumului la decizia şcolii;
- identificarea şi sǎ utilizarea modalitǎţilor şi instrumentelor de evaluare a nevoilor de învăţare ale elevilor şi a aşteptărilor părinţilor şi comunităţii privind CDŞ;
- realizarea etapelor elaborării programei unei discipline opţionale;
- valorificarea exemplelor de bună practică privind proiectarea şi realizarea CDŞ;
Planificarea pe stagii/ modele tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Alegerea curriculumului la decizia şcolii |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2.Proiectarea curriculumului la decizia şcolii |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3.Feedback şi revizuire în proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii |
8h |
2,5h |
4,5 h |
1 h |
4.Bune practici în elaborarea curriculumului la decizia şcolii în conformitate cu nevoile comunitǎţii |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6,5 h |
13 h |
4,5 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-09.00 |
1.Alegerea curriculumului la decizia şcolii 1.1. Tipuri de CDŞ în învǎţǎmântul românesc 1.2. Cum decidem „ce sǎ mai înveţe” elevii ? 1.3. Ce fel de CDŞ putem proiecta ? |
Curs |
Prof. Oprica Gheorghe |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Proiectarea curriculumului la decizia şcolii 2.1. Schema generalǎ a proiectǎrii programei unei discipline opţionale 2.2.Argumentarea disciplinei opţionale. 2.3.Formularea obiectivelor / competenţelor 2.4.Selectarea conţinuturilor |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-10.30 |
3.Feedback şi revizuire în proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii 3.1 Strategii utilizate în activitǎţile de predare-învǎţare-evaluare din cadrul disciplinelor opţionale 3.2 Lista de verificare a eficienţei CDŞ 3.3 Criterii de evaluare a caracterului incluziv al disciplinelor opţionale |
Curs |
|
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (8 ore) |
8.00-10.00 |
4.Bune practici în elaborarea curriculumului la decizia şcolii în conformitate cu nevoile comunitǎţii 4.1. Prezentarea programelor disciplinelor opţionale „Educaţie multiculturalǎ” şi „Dezvoltare comunitarǎ” 4.2. Bune practici în proiectarea si realizarea CDŞ în şcolile din care provin cursanţii |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Elaborarea şi prezentarea de cǎtre fiecare cursant a programei unei discipline opţionale. |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi:
- prof. Oprica Gheorghe, prof. gr. I, inspector școlar de specialitate, formator județean