1. Criterii curriculare:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competenţe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.
Durata : 24 ore
a. Competenţe vizate:
- realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru,
- elaborarea fişelor de încadrare,
- elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,
- folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.
b. Planificarea modulelor:
1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru - 4 ore;
2. Încadrarea cu personal didactic - 4 ore;
3. Elaborarea deciziilor - 4 ore;
4. Mapa directorului - 5 ore;
5. Norme metodologice pentru completarea machetelor - 5 ore;
6. Evaluare - 2 ore.
c. Calendarul programului:
Ziua |
Orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru 2. Încadrarea cu personal didactic |
Curs |
Prof. Jipescu Ana
Prof. Dumbrăvescu Dumitru
Prof. Statie Silviu |
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Elaborarea deciziilor 4. Mapa directorului |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
III(8 h) |
8 – 10 |
5. Norme metodologice pentru completarea machetelor |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (4h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect specific |
2. Resurse umane:
- Prof. Jipescu Ana, ISJ
- Prof. Dumbrăvescu Dumitru, ISJ
- Prof. Statie Silviu, ISJ
1. Criterii curriculare
Publicul -țintă : profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele naturii”
Justificarea ofertei:
Perfecţionarea pregătirii profesorilor debutanți în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale
5.Managementul clasei de elevi
6. Managementul carierei didactice
a. Competențe vizate:
- utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;
- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;
- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea modulelor tematice:
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
1 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Inspector specialitate
Profesori metodisti |
curs |
1 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea scenariului didactic |
||
II |
curs |
1 |
Evaluarea |
|
curs |
1 |
Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale |
||
Activităţi practice |
4 |
Modalități de construire a probelor de evaluare Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
||
III |
Curs |
2 |
Managementul clasei |
|
Activităţi practice |
4 |
Rolurile profesorului |
||
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
c. Calendarul programului
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
1 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Prof.Diaconescu Cristina |
curs |
1 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea scenariului didactic |
||
II |
curs |
1 |
Evaluarea |
|
curs |
1 |
Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale |
||
Activităţi practice |
4 |
Modalități de construire a probelor de evaluare Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
||
III |
Curs |
2 |
Managementul clasei |
|
Activităţi practice |
4 |
Rolurile profesorului |
||
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
- inspector şcolar de specialitate
- profesori metodiști
- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul -țintă : profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”
Justificarea ofertei:
Perfecţionarea pregătirii profesorilor debutanți în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale
5. Managementul clasei de elevi
6. Managementul carierei didactice
a. Competențe vizate:
- utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;
- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;
- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale |
4 |
1 |
3 |
- |
5. Managementul clasei de elevi |
4 |
1 |
3 |
- |
6. Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
1 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Inspector de specialitate
Profesori metodiști
Diaconescu Cristina |
curs |
1 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea scenariului didactic |
||
II |
curs |
1 |
Evaluarea |
|
curs |
1 |
Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale |
||
Activităţi practice |
4 |
Modalități de construire a probelor de evaluare Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
||
III |
Curs |
2 |
Managementul clasei |
|
Activităţi practice |
4 |
Rolurile profesorului |
||
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
- inspector şcolar de specialitate
- profesori metodiști
- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice -coordonatori de proiecte şi programe
Justificarea ofertei: Competenţele necesare coordonatorilor de proiecte şi programe, responsabililor comisiilor metodice se referă la competenţe de planificare şi proiectare, organizatorice, curriculare, de gestionare/mediere a unor situaţii conflictuale şi de criză, de motivare şi evaluare. Cursul îşi propune formarea competenţelor manageriale necesare responsabililor comisiilor şi colectivelor metodice, coordonatorilor de proiecte şi programe educative.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Competenţe manageriale necesare coordonatorilor de proiecte şi programe:
De a elabora documentele necesare portofoliului coordonatorului de programe şi proiecte educative,
De a utiliza strategii de planificare, organizare, implementare, monitorizare şi evaluare a activităţii educative, din perspectiva managementului prin obiective;
De a aplica instrumente specifice activităţii de planificare, proiectare, monitorizare şi evaluare.
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
I. Managementul prin obiective din perspectiva educatiei nonformale |
2 |
1 |
1 |
II. Cadrul legal de organizare şi funcţionare a activităţii educative |
1 |
1 |
- |
III. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor metodice –analiză de nevoi, proiectare, planificare, operaţionalizare. |
2 |
1 |
1 |
IV. Stiluri de conducere, roluri şi competenţe. |
1 |
1 |
0 |
V. Instrumente pentru proiectarea şi planificarea activităţilor – plan managerial, plan operaţional, parteneriate. |
5 |
2 |
3 |
VI. Portofoliul coordonatorului de programe şi proiecte educative |
5 |
2 |
3 |
VII. Domenii de activitate ale coordonatorului de programe şi proiecte educative. Parteneriate. |
4 |
2 |
2 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
Total |
24 |
10 |
10 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-14 |
Managementul prin obiective din perspectiva educatiei nonformale |
curs aplicaţii |
Prof. Trăistaru Gabriela
|
Cadrul legal de organizare şi funcţionare a activităţii educative |
curs aplicaţii |
|||
Organizarea şi desfăşurarea activităţilor metodice –analiză de nevoi, proiectare, planificare, operaţionalizare. |
curs aplicaţii |
|||
2 |
9 - 15 |
Stiluri de conducere, roluri şi competenţe. |
curs aplicaţii |
|
Instrumente pentru proiectarea şi planificarea activităţilor – plan managerial, plan operaţional, parteneriate. |
curs aplicaţii |
|||
3 |
9-15 |
Portofoliul coordonatorului de programe şi proiecte educative |
curs aplicaţii |
Lăcărmioara Împăratu
|
4 |
9 - 13 |
Domenii de activitate ale coordonatorului de programe şi proiecte educative. Parteneriate |
curs aplicaţii |
|
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
Formatori:
Prof. Trăistaru Gabriela, ISJ
Prof. Împăratu Lăcrămioara, ISJ
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Familiarizarea cadrelor didactice cu cerințele pe care le presupune gestionare proiectelor, cu constrângerile pe care acestea le presupune și cu utilitatea lor pentru dezvoltarea unei organizații școlare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale : proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor din unitatea şcolară, proiectarea dezvoltării instituţionale;
- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor materiale şi financiare;
- cunoaşterea modalităţii de elaborare şi implementare a proiectelor.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Noţiuni introductive |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Tipologia proiectelor educaţionale |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Etape şi principii în realizarea proiectelor |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Elaborarea proiectului |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
5. Metode şi tehnici de lucru specifice |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
6. Exemple de bune practici |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Noţiuni introductive
2. Tipologia proiectelor educaţionale |
Curs |
Prof. Croitoru Elena Roxana
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
|
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Etape şi principii în realizarea proiectelor
4. Elaborarea proiectului |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Metode şi tehnici de lucru specifice
6. Exemple de bune practici |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
Prof. Bică Andra, ISJ Vâlcea
Prof. Croitoru Elena Roxana, ISJ Vâlcea
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD