OFERTA 2017-2018

1. Criterii curriculare

Publicul  țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal

Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate

Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/ social in contextul promovării toleranței ,

Identificarea principiilor și valorilor specifice societății multiculturale,

Proiectarea unui demers didactic, valorificând principiile specifice educației multiculturale,

Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine și echilibrul comportamental în toate situațiile educaționale in contextul unei societăți multiculturale

Organizarea și adecvarea curriculumului în vederea promovării principiilor și valorilor multiculturale,

Deschidere  față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.

b. Planificarea modulelor tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicații

Evaluare

1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene

4h

1 h

3 h

-

2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate

4h

1 h

3 h

-

3. Modele de educație multiculturală

4h

1 h

3 h

-

4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală

5 h

2 h

3 h

-

5. Sala de clasă – o realitate multiculturală

5h

2 h

3 h

-

Evaluare finală

2 h

-

-

2

Total

24 h

7 h

15 h

24

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-9.00

1. Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene

Curs

 

 

Prof. Bică Andra

 

 

 

 

Prof. Ulmeanu Laurențiu

 

Prof. Dana Samoilă

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3. Modele de educație multiculturală

4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5.  Sala de clasă – o realitate multiculturală

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

(2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

 

d.Modalități de evaluare a cursanților

Evaluare teorie

Evaluare

aplicații

Evaluare finală

prezența și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una”

 

2.Resurse umane

- prof. Bică Andra, ISJ

- prof. Samoilă Daniela Mihaela, CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea

- prof. Ulmeanu Laurențiu, ISJ Vâlcea

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;

2. Stimularea abilităţilor de facilitare;

3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;

4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;

5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2

1

1

-

2. Drepturile copilului

4

1

3

-

3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

6

2

3

1

4. Programe pentru dezvoltarea  EDO

6

2

3

1

5. Promovarea drepturilor omului

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

 

 

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8,00-14,00

1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2. Drepturile copilului

curs

aplicatii

 

Prof. Bică Andra

prof. Șandru Valeria

Prof. Luca Adrian

 

 

 

2

8,00-16,00

3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

curs

aplicatii

evaluare

3

8,00-16,00

4. Programe pentru dezvoltarea  EDO

5. Promovarea drepturilor omului

curs

aplicaţii

evaluare

4

10.00-14,00

Evaluare finală

evaluare

 

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

 

2. Resurse umane:

prof. Bică Andra, ISJ Vâlcea

prof. Luca Adrian, CCD Vâlcea

prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic.

Durata: 24 ore    

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea receptivităţii şi capacităţii de abordare raţională a problemelor economice, personale şi publice, în contextul unui mediu economic, social şi cultural complex şi dinamic
  • Realizarea unor observaţii, studii de caz, elaborarea unor portofolii  pentru exersarea competenţelor de întreprinzător, utilizarea calculatorului (a softului educaţional şi internetului) în exerciţii de simulare a procesul de predare-învăţare-evaluare
  • Operarea cu diferite alternative în interpretarea unor fapte, fenomene, procese care pot contribui la dezvoltarea unui comportament competitiv şi raţional în utilizarea resurselor proprii
  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social.

 

b. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Specificul educaţiei financiare

6

2

4

-

2. Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială

8

2

5

1

3. Firme de exercițiu

8

2

5

1

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

6

14

4

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8,00-14,00

1. Specificul educaţiei financiare

curs

aplicatii

Prof. Şandru Valeria

Prof. Din Maria Andreea

Prof. Samoilă Daniela Mihaela

2

8,00-16,00

2. Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială

curs

aplicatii

3

8,00-16,00

3. Firma de exercițiu

curs

aplicaţii

4

10.00-14,00

Evaluare finală

evaluare

 

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video).

Portofoliu (o temă la alegere)

– Realizarea  unei firme de exercițiu

        

  2. Resurse umane

Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD

Prof. Samoilă Daniela Mihaela, CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea

Prof. Din Maria Andreea,  Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar

Justificarea ofertei: Programul susține dezvoltarea unor competenţe profesionale în relaţiile cu publicul, dezvoltarea capacităţii de comunicare şi anticipative, profesionalizarea carierei didactice auxiliare .

Scop: Dezvoltarea competenţelor transversale ale cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive, în vederea îmbunătățirii practicilor didactice utilizate la clasă pentru prevenirea discriminării și exluziunii educaționale / sociale a copiilor / tinerilor aflați în situație de risc.

    Educaţia incluzivă are ca scop adaptarea continuă a şcolii la cerinţele speciale de învăţare ale elevilor şi se realizează prin eliminarea barierelor în învăţare şi asigurarea participării tuturor celor vulnerabili la excludere şi marginalizare printr-o abordare strategică menită să faciliteze necesarul învăţării pentru toţi copiii.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Descrierea direcţiilor şi tendinţelor reprezentative de evoluţie a educației incluzive

-     Caracterizarea şi definirea tipologiei cerințelor educative speciale

-     Elaborarea unui plan de intervenție persnalizat implementabil în context incluziv de învățare  

-     Utilizarea tehnicilor şi tehnologiilor informaţionale computerizate pentru eficientizarea demersului didactic și creșterea motivației elevilor pentru învățare 

-     Utilizarea metodelor specifice educației incluzive pentru diversificarea strategiilor de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor în procesul de învăţare – evaluare – autoevaluare 

-    Valorificarea influențelor educației incluzive în planul dezvoltării personale, al orientării şcolare şi profesionale, precum și al integrării socioprofesionale a elevilor

 

b. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. CADRUL CONCEPTUAL ȘI NORMATIV AL EDUCAȚIEI INCLUZIVE

6 ore

2

4

 

2. ȘCOALA INCLUZIVĂ

7 ore

2

5

 

3. CLASA INCLUZIVĂ

8 ore

2

6

 

Evaluare finala

2 ore- 1 ora

 

 

3

Total

24

6

15

3

 

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formatori

I

8 - 13

1.EVOLUTIA CONCEPTIILOR IN ASCENSIUNEA EDUCATIEI INCLUSIVE

  1. Istoricul dezvoltării
  2. Teorii ale educației inclusive

Teorie + aplicații

 

 

 

prof. Şandru Valeria

prof. Dicu Sevastia Lizuca

 

 

 

 

 

 

 

II

8 - 13

2. INTEGRAREA ELEVILOR CU  CES IN INVATAMANTUL DE MASA

 1: Tulburări ale limbajului citit-scris

2: Dificultățile de învățare

3: ADHD

4: Autismul

 

Teorie + aplicații

III

8 - 13

3.INCLUZIUNEA SCOLARA A COPIILOR CU NEOI SPECIALE-  PROVOCARE PENTRU SISTEMUL SCOLAR TRADITIONAL

  1. Planul de interventie individualizat

2. Evaluarea psihologica complexa a copilului cu CES

Teorie + aplicații + evaluare

 

IV

8 - 15

4.INTERVENŢIA ELEVILOR CU C.E.S. ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL DE MASĂ

1. Mecanismele de colaborare intersectorială

2. Sensibilizarea opiniei publice cu privire la educația incluzivă

Teorie + aplicații

V

9 - 11

Evaluare finala

evaluare

 

d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)

Fişa de evaluare a stagiilor Portofoliul final individual

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

  • frecvenţă
  • activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii)

 

2. Resurse umane

Formatori

  • prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD
  • prof.drd. Dicu Sevastia Lizuca, CSEI Băbeni

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar

Justificarea ofertei: Cursul de faţă îşi propune să analizeze impactul pe care îl are mass-media (în special televiziunea si internetul ) asupra tinerilor.De asemenea , cadrele didactice sunt pregătite să intervină corect in relatia elev-orice fel de media, sau intre mass media-scoala-familie. Aportul pe care îl aduce mass media în ceea ce priveşte dezvoltarea tinerilor este unul semnificativ, dacî nu  cumva unul  determinant uneori.La finalul cursului cadrul didactic trebuie să ,,manuiască,, instrumentele media în folosul educaţiei eficiente şi să pregateasca tanărul să răspundă nevoilor societăţii.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

1.descrierea și explicarea corectã a termenilor  si a funcţiilor mass media, exemplificarea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate;

2. utilizarea strategiilor adecvate de evaluare/autoevaluare individualã și de grup, precum a strategiilor de interevaluare, care sã valorifice influențele educative pozitive;

3. planificarea conținuturilor psihopedagogice, prin valorificarea strategiilor optime în vederea formãrii deprindelor folosind instrumente mass media;

4. interpretarea provocãrilor specifice școlii contemporane și reformei învãțãmântului românesc in contextual folosirii noilor media în activitatea didactică.

 

b. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Mass -  media  în societate

5

1

4

 

2. Mass media, factor educativ

5

1

4

 

3. Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană

5

2

3

 

4. Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor

6

2

4

 

5.Evaluare finala

3

 

 

3

Total

24

6

15

3

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formatori

I

8 - 13

1. Mass -  media  în societate

Teorie + aplicații

 

Prof. Diaconescu Cristina

 

 

Prof. Vlăsceanu Erika

II

8 - 13

2. Mass media, factor educativ

Teorie + aplicații

III

8 - 13

3. Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană

Teorie + aplicații + evaluare

IV

8 - 14

4. Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor

Teorie + aplicații

V

9 - 12

Evaluare finala

evaluare

 

d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)

Evaluarea se va realiza intermediar şi final, teorie şi practică.

Realizarea  unui proiect extraşcolar corespunzător nivelului la care predă cursantul.

Cerinte: care sunt canalele optime de mediatizare şi motivarea alegerilor făcute

 

2. Resurse umane

- Diaconescu Cristina, CCD Vlcea

- Vlăsceanu Lorena Erika, GPP Ostroveni 2 Rm. Vâlcea