Oferta 2022-2023

 

1. CRITERII CURRICULARE

·         Denumirea programului

„EDUCAȚIE MEDIA-ALFABETIZARE MEDIA PENTRU ȘCOALA ROMÂNEASCĂ”, OMEN 4414/28.05.2020, 15 CPT – 29.09.2023

·         Public-țintă vizat

personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar

·         Justificare (necesitate, utilitate)

Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar  în  educația media și formarea gândirii critice în şcoală pentru realizarea unei școli moderne.

·         Durata (număr total de ore de formare)

60

·         Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului)

Scop

Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar pentru utilizarea educației incluzive în formarea școlii pentru toți.

Obiective

O.1. Formarea competențelor cadrelor didactice pentru predarea educației media în școală;

O.2. Dezvoltarea receptivității elevilor pentru educația media - premisă a formării cetățeanului activ în societate;

O.3. Utilizarea educației media pentru dezvoltarea gândirii critice și creșterea calității în educație.

Competenţe vizate:

C.1.Cunoașterea și utilizarea unor concepte specifice pentru organizarea demersurilor de cunoaștere și explicare a unor fapte, evenimente din viața reală;

C.2.Analizarea comparativă a diferitelor tipuri de informații utilizate de elevi;

C.3.Efectele pozitive și negative ale media asupra elevilor;

C.4.Realizarea profilului consumatorului de mesaje media din școală;

C.5. Participarea, prin derularea unui proiect, la educația media în școală.

Planificarea pe module tematice – timp alocat:         

I MODULUL I. Media în școală și societatea contemporană – 11 ore

II.  MODULUL II. Mass-media – mesajul și responsabilitatea socială – 11 ore

III. MODULUL III. Mesajele publicitare – 12 ore

IV.  MODULUL IV. Consumatorul de mesaje media – 12 ore

V.   MODULUL V. Educația media în școală -  13 ore

·         Modalități de evaluare a cursanților

Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte.

În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări.

2. RESURSE UMANE

·         Formatori implicați (nivelul de pregătire)

Studii superioare si de specialitate

Atestat de formator.

Operare PC: Word, Excel, PowerPoint

3. CRITERII ECONOMICE

·         Număr de cursanți planificați

25 /  grupa;

·         Costul programului/ al activității

300 lei

 

1. CRITERII CURRICULARE

·         Denumirea programului

„COMPASIUNE ȘI ACȚIUNE - PROGRAM DE PREVENIRE A BULLYING-ULUI ÎN ȘCOALĂ”, OMEN 3937/19.04.2019, 15 CPT, - 20.08.2023

·         Public-țintă vizat

personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar

·         Justificare (necesitate, utilitate)

Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar  în  prevenirea Bullying-ului în şcoală pentru realizarea unei școli moderne, incluzive.

·         Durata (număr total de ore de formare)

60

·         Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului)

Obiective

O.1. Abilitarea cadrelor didactice pentru realizarea,  la nivel de școală, a unor activități de prevenire a Bullying-ului în rândul elevilor;

O.2. Dezvoltarea receptivității tinerilor pentru combaterea situaţiilor de Bullying ca premisă a formării cetățeanului activ într-o societate incluzivă;

O.3. Utilizarea strategiilor de prevenire a Bullying-ului în școală pentru creșterea calității în educație.

Competenţe vizate:

C.1.Cunoașterea și utilizarea unor noţiuni necesare prevenirii Bullying-ului;

C.2.Analizarea comparativă a diferitelor tipuri de Bullying;

C.3.Identificarea unor elemente specifice Bullying-ului în diferite contexte;

C.4.Analizarea unor situații de Bullying;

C.5.Participarea, prin derularea unui proiect, la rezolvarea unor situații de Bullying în școală.

Planificarea pe module tematice – timp alocat:         

I.    MODULUL I. Empatie și compasiune – 11 ore

II.  MODULUL II. «La fel » sau « diferiți» – 11 ore

III. MODULUL III. Incluziunea și combaterea Bullying-ului bazat pe dizabilități și marginalizare – 12 ore

IV.  MODULUL IV. Depășirea stereotipurilor – 12 ore

V.   MODULUL V. Programe de prevenire a Bullying-ului -  13 ore

·         Modalități de evaluare a cursanților

Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte.

În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări.

2. RESURSE UMANE

·         Formatori implicați (nivelul de pregătire)

Studii superioare si de specialitate

Atestat de formator.

Operare PC: Word, Excel, PowerPoint

3. CRITERII ECONOMICE

·         Număr de cursanți planificați

25 /  grupa;

·         Costul programului/ al activității

300 lei

 

 

1. CRITERII CURRICULARE

·         Denumirea programului

MANAGEMENT DE PROIECT, OMEN 3904/05.06.2018,  15 CPT, 06.10.2022

·         Public-țintă vizat

personal didactic de predare

·         Justificare (necesitate, utilitate)

Pentru că banii  primiți de la buget sunt puțini iar nevoile școlilor tot mai mari este necesar ca fiecare cadru didactic sau manager să realizeze aplicații și proiecte prin care să poată utiliza noi surse de finanțare pentru o școală modernă de tip european. Profesorilor le va fi  util să capete deprinderea de a obține finanțări pentru participări la conferințe și cursuri organizate la nivel european, mobilități individuale sau schimburi de bune practici cu elevii, să diversifice și finanțeze activități, să deprindă managementul de proiect, să poată susține financiar planurile de dezvoltare instituțională.

·         Durata (număr total de ore de formare)

60 ore

·         Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului)

Scop:

Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar în domeniul managementului de proiect.

5. Obiective generale:

O.1.  Utilizarea managementului de proiect în creșterea calității procesului educațional;

O.2. Dezvoltarea competențelor și abilităților cadrelor didactice la nivelul unității școlare prin utilizarea managementului de proiect;

O.3. Identificarea și atragerea altor surse de finanțare bugetară sau nerambursabilă pentru organizația școlară;

O.4. Formarea  competențelor pentru o școală modernă de tip european;

O.5. Identificarea căilor de implicare și motivare a cadrelor didactice prin management de proiect;

Competenţe vizate:

Ø Utilizarea unui set de concepte specifice în realizarea analizei de nevoi a organizațiilor școlare din perspectiva  managementului de proiect;

Ø Analizarea rolului şi responsabilităţilor managerului școlar/cadrului didactic cu  competențe în management de proiect;

Ø Dezvoltarea strategiilor de planificare inovativă la nivelul şcolii prin utilizarea  managementului de proiect;

Ø Formarea competențelor în domeniul  managementului de proiect;

Ø Utilizarea managementului de proiect pentru atingerea obiectivelor din planul de dezvoltare instituțională  la nivelul organizației școlare;

Planificarea pe module tematice – timp alocat:         

MODULUL I

Managementul de proiect –de la analiză de nevoi la studiul de impact      10h30

MODULUL II. Activități educative naționale și regionale   10h30`

MODULUL III. Surse de finanțare nerambursabilă pentru o școală modernă de tip european           11h

MODULUL IV. Management de proiect – aspecte teoretice și abordări practice în  organizațiile  școlare - 11h

MODULUL V. Management de proiect – aplicații - 15h

Evaluare finală  - 2 h

·         Modalități de evaluare a cursanților

Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte.

În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări.

2. RESURSE UMANE

·         Formatori implicați (nivelul de pregătire)

1.                      Studii superioare si de specialitate

Atestat de formator.

Operare PC: Word, Excel, PowerPoint

·         Coordonatorul programului

***

3. CRITERII ECONOMICE

·         Număr de cursanți planificați

25 /  grupa;

·         TAXA CURS

300 lei

 

1. CRITERII CURRICULARE

·         Denumirea programului

ManagementUL ORGANIZATIILOR SCOLARE  – 22 credite; Nr. O.M. de acreditare: 3937/19.04.2019

·         Public-țintă vizat

personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Studii superioare

·         Justificare (necesitate, utilitate)

Pentru că avem nevoie de lideri care înţeleg că progresul e mai important decât perfecțiunea şi pentru că avem nevoie de lideri care se pricep să coopereze eficient.

·         Durata (număr total de ore de formare)

90

·         Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului)

Scop: de a furniza competenţe manageriale în domeniul marketingului şi comunicării şcolare; de a dezvolta gândirea strategică la nivelul cursanţilor pentru a putea analiza şi defini schimbările ce au loc la nivelul organizaţiilor; de a ajuta cadrele didactice să contribuie la îmbunătăţirea stării actuale a managementului unităţilor şcolare.

Obiective

Ø  dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului de manager: proiectarea, dezvoltarea, organizarea, implementarea şi evaluarea;

Ø  sensibilizarea şi responsabilizarea managerului din învăţământul preuniversitar cu privire la necesitatea elaborării şi derulării unor programe de formare în rezonanţă cu nevoile de dezvoltare şi optimizare identificate la nivelul organizaţiei pe care o conduce;

Ø  dezvoltarea şi extinderea competenţelor transversale privind rolurile sociale şi dezvoltarea personală şi profesională, interacţiunea şi comunicarea cu mediul social şi cu mediul pedagogic, asumarea de responsabilităţi privind organizarea, conducerea şi îmbunătăţirea performanţei strategice a grupurilor profesionale, autocontrolul şi analiza reflexivă a propriei activităţi;

Ø  dezvoltarea/consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a posturii de

      manager în contexte cu profil diferit;

Ø  consolidarea corpului de profesionişti activi în zona managementului la înalte standarde de calitate.

Competenţe vizate:

Ø  de  elaborare a strategiei de dezvoltare a instituţiilor educaţionale;

Ø  de  fundamentare a viziunii, misiunii şi obiectivelor strategice ale unei organizaţii;

Ø  de  implementare şi gestionare a schimbărilor strategice la nivelul organizaţiei;

Ø  de  identificare a elementelor culturii organizaţionale;

Ø  dezvoltarea abilităţilor de leadership, comunicare şi muncă în echipă.

Planificarea pe module tematice – timp alocat:         

- Şcoala ca organizaţie. Dezvoltarea instituţională. Teoria generală a managementului educaţional - 10 ore

- Managementul comunicării în organizaţiile şcolare – 13 ore

- Managementul calităţii totale în educaţie – 13 ore

- Politici educaţionale. Marketing educational – 13 ore

-Managementul proiectelor în educaţie 

- Managementul juridic şi legislaţie şcolară – 13

- Informatizare în managementul educaţional13 ore

·         Modalități de evaluare a cursanților

Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte.

În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări.

2. RESURSE UMANE

·         Formatori implicați (nivelul de pregătire)

Studii superioare si de specialitate

Atestat de formator.

Operare PC: Word, Excel, PowerPoint

·         Coordonatorul programului

***

3. CRITERII ECONOMICE

·         Număr de cursanți planificați

25 /  grupa;

·         Costul programului/ al activității

370 lei

 

1. CRITERII CURRICULARE

·         Denumirea programului

ABILITAREA CORPULUI DE PROFESORI METODISTI PENTRU INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR – 10 credite;

·         Public-țintă vizat

Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ

·         Justificare (necesitate, utilitate)

Asigurarea calităţii activităţii profesorilor metodişti prin cunoasterea tehnicilor adecvate de evaluare a proiectării, organizării şi desfăşurării unui demers didactic eficient. Cadrele didactice cu experienţă au nevoie să-şi formeze competenţe de organizare, îndrumare şi control pentru buna desfăşurare a activităţilor ştiinţifico-metodice şi a inspecţiei şcolare

·         Durata (număr total de ore de formare)

40

·         Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului)

Scop:

-creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor.

Obiective:

- Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de inspecție şcolară la înalte standarde de calitate;

- Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului de metodist al Inspectoratului Școlar Județean;

- Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de metodist  şcolar în contexte cu profil diferit;

Competenţe vizate:

Monitorizarea cadrelor didactice repartizate

Stabilirea domeniilor de formare recomandate pentru cadrele didactice pe care le inspectează

Consilierea cadrelor didactice în vederea inspecţiei

Elaborarea raportului scris de inspecţie

Asigurarea calităţii inspecţiei şcolare

Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat:         

I.Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 12,5 ore

II.Managementul carierei didactice – 9,5 ore

III.Profesorul metodist și inspecția școlară – 12,5 ore

 IV.Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional Marketing3,5 ore

·         Modalități de evaluare a cursanților

Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte.

În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări.

2. RESURSE UMANE

·         Formatori implicați (nivelul de pregătire)

Studii superioare si de specialitate

Atestat de formator.

Operare PC: Word, Excel, PowerPoint

·         Coordonatorul programului

***

3. CRITERII ECONOMICE

·         Număr de cursanți planificați

25 /  grupa;

·         Costul programului/ al activității

300 lei