1. Criterii curriculare:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar, membrii CA din unitățile de învățământ, personal auxiliar
Justificare: necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competenţe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.
Durata : 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competenţe vizate:
1. Realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru.
2. Elaborarea fişelor de încadrare.
3. Elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,
4. Folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Încadrarea cu personal didactic |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Elaborarea deciziilor |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Mapa directorului |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Norme metodologice pentru completarea machetelor |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru Încadrarea cu personal didactic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Elaborarea deciziilor |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15
|
Mapa directorului |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Norme metodologice pentru completarea machetelor |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Realizarea unei machete de lucru specifice
2. Analiza SWOT a unității școlare și a obiectivelor specifice instituției.
2. Resurse umane:
a. Formatori implicați:
- prof. Miu Lucian, profesor chimie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Dumbrăvescu Dumitru, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Statie Silviu, profesor matematică, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice - coordonatori de proiecte şi programe din județul Vâlcea, personal de conducere și membrii CA din școli și instituții școlare, personal auxiliar.
Justificarea ofertei:
Programul își propune să dezvolte competențele de proiectare, planificare, implementare și evaluare a activităților extracurriculare, precum și de management al parteneriatelor și relațiilor elev-profesor/ familie-școală.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Îmbunătățirea competențelor de proiectare, organizare, conducere și evaluare a activităților de învățare în contexte extracurriculare
2. Utilizarea eficientă a instrumentelor digitale în proiectarea/ implementarea/ evaluarea/ promovarea activităților extrașcolare.
3. Dezvoltarea abilităților necesare desfășurării parteneriatelor educaționale.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education; Zoom
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Proiectarea și organizarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Tema 3 Evaluarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Tema 4 Parteneriate educaționale. |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Proiectarea și organizarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Evaluarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15 |
Parteneriate educaționale. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Eseu structurat
2. Studiu de caz/ Proiect de activitate extracurriculară
3. Aplicații online specifice activităților nonformale.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Calotă Ionel Adrian, profesor învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
- prof. Soare Cătălin, profesor istorie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
- prof. Calotă Elena Daniela, profesor psiholog, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
b. Coordonatorul programului profesor metodist Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Dezoltarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Dezvoltarea de competenţe specifice de proiectare a curriculum-ului integrat,
- Dezvoltarea de competenţe specifice de muncă în echipă, de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
- Dezvoltarea de competenţe specifice de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în față și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Jamboard, Wordwall, WordArt, Google Docs, Kahoot, Padlet
d. Planificarea modulelor tematice:
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Managementul proiectelor educaționale în context formal și nonformal |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Abordarea transdisciplinară a curriculumului. Parteneriate educaționale |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Tema 3 Strategii folosite în context formal și nonformal |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Tema 4 Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice programelor naționale |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Managementul proiectelor educaționale în context formal și nonformal. Abordarea transdisciplinară a curriculumului
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Strategii folosite în context formal și nonformal |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice programelor naționale |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
- Realizarea unui grafic GANTT de activități specifice proiectelor educaționale.
- Proiectarea a două activități de învățare pentru programelor naționale ”Școala Altfel” și ”Săptămâna verde”
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
- prof. Statie Silviu, profesor matematică, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
- prof. Samoilă Daniela, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Din Maria Andreea – Funcția: prof. Învățământ primar, Școala Gimnazială Anton Pann, specializare: învățător, limba engleză și socilogie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru
1.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: personal de conducere, cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Abilitarea cadrelor didactice pentru a comunica corect, responsabil şi profesionist într-un mediu descentralizat, prin promovarea distribuirii leadership-ului la nivelul tuturor responsabililor de comisii.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Identificarea variabilelor comunicării și a barierelor care împiedică transmiterea/ receptarea/ înțelegerea corectă a unui mesaj;
Reconstruirea culturii organizaţionale a mediului şcolar prin eficientizarea procesului de comunicare;
Dezvoltarea competențelor de coordonare şi conducere;
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în față și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Jamboard, Wordwall, WordArt, Google Docs, Kahoot, Padlet
d. Planificarea modulelor tematice:
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Conceptele specifice teoriei comunicării şi relaţionării |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Comunicarea interpersonală şi relaţionarea eficientă |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Leadershipul – Arta de a conduce |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Modele și teorii în leadership |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Conceptele specifice teoriei comunicării şi relaţionării Comunicarea interpersonală şi relaţionarea eficientă |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Leadershipul – Arta de a conduce |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15 |
Modele și teorii în leadership |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unei hărți conceptuale pornind de la conceptul de leadership.
2. Analiza instituțională a unității de învățământ din perspectiva leadership-ului
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
- prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Statie Silviu, profesor matematică, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Miu Lucian, profesor chimie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, profesor de Economie și Educație Antreprenorială, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
- Prof. Samoilă Daniela Mihaela – inspector, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Din Maria Andreea – prof. Învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC ( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru
1.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Cunoașterea problematicii Holocaustului contribuie la o înțelegere profundă a lumii în care trăim. Generațiile actuale evoluează sub semnul unei crize de valori, în care compasiunea, toleranța și chiar susținerea ideii de regim democratic își găsesc tot mai greu locul în universul preocupărilor lor cotidiene.
Istoria recentă a demonstrat că pericolul statului totalitar nu a dispărut și ar fi o greșeală să credem că el a rămas doar în manualele de istorie. Naționalismul exacerbat și fundamentalismul religios sunt pericole reale pentru societatea românească și anunță o renaștere a gândirii de tip totalitar.
Elevii și profesorii au nevoie de instrumente care să le stimuleze gândirea critică, discernământul științific, etic și moral, iar istoria Holocaustului oferă din plin astfel de ocazii. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
2. Aplicarea instrumentelor care stimulează gândirea critică, discernământul științific, etic și moral.
3. Listarea aspectelor de ordin moral şi spiritual create de evenimentele Holocaustului şi modul în care au aplicabilitate în societatea contemporană
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: padlet, jamboard, mentimeter, wordart, kahoot, etc.
d. Planificarea modulelor tematice
Teme |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Principii și reguli de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Discursul antisemit în epoca contemporană |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, exterminare |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Principii și reguli de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare. Discursul antisemit în epoca contemporană |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, exterminare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Eseu – Ce să predăm despre Holocaust?
2. Proiectarea unui demers didactic prin care să se formeze sentimente de responsabilitate personală ca cetățean democratic și se valorifică regulile de prelucrare a datele personale.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
- Prof. Ciocan Vetuța – inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Samoilă Daniela Mihaela – inspector, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Ulmeanu Dan Laurențiu, profesor istorie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria