IV. 12. Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate
September 16, 2015IV.14. Didactica pentru învăţământul primar
September 16, 20151.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar
Justificarea ofertei:Curriculumul pentru învăţământul preprimar presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
SCOP: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar privind
planficarea, proiectarea, desfăşurarea și evaluarea activităţilor instructiv-educative din grădiniță.
Competenţe vizate:
1. Cunoaşterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
2. Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale ;
3. Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului;
4. Asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 h |
1 h |
1 h |
– |
2. Integrarea curriculară. |
4 h |
1 h |
2 h |
– |
3. Elaborarea planificării anuale/săptămânale /zilnice. |
3 h |
1 h |
3 h |
– |
4. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice. |
5 h |
1 h |
4 h |
1 h |
5. Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari . |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
6. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observații psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
4 h |
1 h |
2 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
14 h |
4 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-14 |
1.Noțiuni științifice privind didactica specialității.
2. Integrarea curriculară.
|
curs aplicaţii evaluare |
Ancuţa Giorgiana
Bondoc Luminiţa |
2. (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
3. Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. 4. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
curs aplicaţii evaluare |
|
3. (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
5. Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari 6. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
curs aplicaţii evaluare |
|
4. (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – 20% proiecte, referate, portofolii – 10% |
Elaborarea unei fișe de observații psihopedagogice pentru un copil din grupă și a două modele de fișe de evaluare cognitivă. |
2.Resurse umane
Ancuţa Giorgiana, formator județean
Bondoc Luminiţa, formator județean
Comăneci Titina, formator județean.