IV.40. Managementul proiectelor de mobilitate și parteneriat strategic în programul Erasmus +
September 16, 2015IV.42. Pregătirea cadrelor didactice pe tematici europene
September 17, 20151. Criterii curriculare:
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională la propunerea Inspectoratului Şcolar
Publicul – ţintă public:profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I
Justificarea ofertei:
Stimularea capacităţilor pedagogice şi sociale de proiectare, realizare, dezvoltare şi finalizare a activităţilor specifice procesului de învăţământ (lecţii, cursuri, seminarii, lucrări practice, ore de dirigenţie; activităţi extraşcolare/cu: elevii, cadrele didactice, părinţii, alţi reprezentanţi ai comunităţii educative; activităţi: manageriale, metodice, de asistenţă psihopedagogică şi socială, de orientare şcolară şi profesională, de consiliere etc.), în condiţii optime, corespunzător contextului intern şi extern existent, pe termen scurt, mediu şi lung
Durata: 32 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
a) Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 7 ore
b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 7 ore
c) Profesorul metodist și inspecția școlară – 7 ore
d) Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional – 7 ore
e) Evaluare – 4 ore
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
4 |
Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ |
Prof. Manea Luminița
Prof. Ciobanu Dumitru |
Activităţi practice |
3 |
Întocmirea raport scris definitivat (modele) |
||
II |
curs |
4 |
Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale |
|
Activităţi practice |
3 |
Întocmirea raport scris gradul II (modele) |
||
III |
Curs |
4 |
Profesorul metodist și inspecția școlară |
|
Activităţi practice |
3 |
Întocmirea raport scris gradul I (modele) |
||
IV
|
Curs |
4 |
Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional |
|
Activităţi practice |
3 |
Definitivarea rapoartelor scrise pentru definitivat, gradul I şi II |
||
V |
Evaluare |
4 |
Portofoliu de evaluare |
|
Curriculum-ul programului:
Scopul: creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vede-rea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor şi furnizează competenţele necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deține rol de metodişti în vederea realizării unor inspecţii curente şi speciale cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.
Obiective:
1) realizarea unor inspecții curente si speciale cu un grad ridicat de profesionalism
a) Folosirea limbajului specific disciplinei
b) întocmirea unor rapoarte scrise corecte, realiste in concordanta cu nevoile actuale;
2) dezvoltarea personală şi socioprofesională a cadrului didactic
a) Actualizarea competenţelor de bază (pedagogice, de specialitate);
b) Însușirea de noi competenţe;
c) Aplicarea competenţelor de bază la nivelul didacticii specialităţii/specialităţilor;
d) Iniţierea în utilizarea unor noi strategii, metode, mijloace de predare-învăţare-evaluare;
3) ameliorarea sistemului de formare
a) Favorizarea interdisciplinarității pe fondul valorificării conceptelor de bază;
b) Stimularea cercetării pedagogice/inovației la nivel individual şi în grup/echipă;
c) Aplicarea paradigmelor educaţionale la nivelul şcolii şi al clasei/vezi teoria curriculu-mului; managementul educaţiei;
d) dezvoltarea comportamentelor psihosociale necesare managementului resurselor umane;
4) Cunoaşterea mediului pedagogic şi social
a) Favorizarea relațiilor şcolii cu diferiți agenți sociali: economici, comunitari, culturali, politici etc.;
b) Raportarea sistemului de învăţământ la problematica socio-economică;
c) Adaptarea la schimbările socio-culturale specifice societăţii postindustriale/ informatiza-te;
d) Studierea factorilor psihosociali care influențează comportamentele elevilor
Activităţi: folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice
Rezultate:perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei.
Modalităţi de evaluare:portofoliul personal.
2. Resurse umane:
• prof. Manea Luminița, inspector de specialitate, formator județean
• prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD, formator județean